Resumen:
|
In this work I present a series of works that try to collect the concepts emerged
from the formalist painting understood as an object, focusing on the most
basic and direct parameters –the visual ones-‐ of an artistic ...[+]
In this work I present a series of works that try to collect the concepts emerged
from the formalist painting understood as an object, focusing on the most
basic and direct parameters –the visual ones-‐ of an artistic work, but providing
an ironic view to rewiew the tensions that arise in the relationship between
work and viewer generated by the desire for construction of meaning against a
formalistic work.
Herein described, on the one hand, the basics of my work: the intentions,
the forms and modes of configuration of the works, the relationships
established at the semantic level and use I make of images. Moreover, this
paper contextualize my work in relation to the artistic movements which since
the mid-‐twentieth century have focused on the physical properties of the art
object as a starting point for his work as from the Post-‐painterly Abstraction
has tended to the conception of painting as object and the subsequent
extension of its limits to the three-‐dimensional.
[-]
En este trabajo presento una serie de obras que trata de recoger los conceptos
surgidos de la pintura formalista entendida como objeto, centrándose en los
parámetros mas básicos y directos de la obra artística –los ...[+]
En este trabajo presento una serie de obras que trata de recoger los conceptos
surgidos de la pintura formalista entendida como objeto, centrándose en los
parámetros mas básicos y directos de la obra artística –los visuales-‐, pero
aportando un punto de vista irónico con tal de revisar las tensiones que surgen
en la relación entre obra y espectador generadas por el deseo de construcción
del significado frente a una obra formalista.
En esta memoria se describen, por una parte, los conceptos básicos de mi
obra: las intenciones de mi trabajo, las formas y los modos de configuración de
las obras, las relaciones que se establecen a nivel semántico en mis obras y el
uso que se hace de las imágenes en ellas. Por otra parte, en este documento
contextualizo mi obra en relación a los movimientos artísticos que desde
mediados de siglo XX se han centrado en las cualidades físicas del objeto
artístico como punto de partida de su obra y como desde la Abstracción
Pospictórica se ha tendido a la concepción de la pintura como objeto y a la
posterior ampliación de sus límites hacia lo tridimensional.
[-]
|