Resumen:
|
With the title Footprint and Abstraction. Variations about one same theme, we point out the terms that sustain the conceptual base of our pictorial work, classified within abstract language. In the memoir we explain the ...[+]
With the title Footprint and Abstraction. Variations about one same theme, we point out the terms that sustain the conceptual base of our pictorial work, classified within abstract language. In the memoir we explain the development of the creative and fulfillment process of the paintings, which make up a definite series.
From an initial concept, the process of elaboration is described step by step: Each step or variation is related to a painting, which has as principle being a pattern that contributes to the compositive development of the next work. Each painting is produced from the pattern/footprint of the previous one, defining the final series composed of seven paintings. Each one of them provides the repetitive formal relations that transform throughout the series. Therefore, each work is supported in a specific common purpose: chain the compositive development of the group of artwork.
Each painting is thought and crafted in two positions of visual lecture: the landscape view with a vertical compositive development and the vertical one with a horizontal compositive development.
[-]
Con el título Huella y Abstracción. Variaciones sobre un mismo tema, señalamos los términos que sustentan la base conceptual de nuestra obra pictórica, enmarcada dentro del lenguaje de la abstracción.
En la memoria ...[+]
Con el título Huella y Abstracción. Variaciones sobre un mismo tema, señalamos los términos que sustentan la base conceptual de nuestra obra pictórica, enmarcada dentro del lenguaje de la abstracción.
En la memoria explicamos el desarrollo del proceso creativo y de producción de los cuadros, los cuales conforman una serie definida.
Partiendo de un concepto inicial, se describe el proceso de elaboración paso a paso:
Cada paso o variación corresponde a un cuadro, que tiene como principio ser un patrón que propicia el desarrollo compositivo del siguiente cuadro.
Cada cuadro se genera a partir de un patrón/huella del anterior, conformando así la serie final compuesta por siete cuadros. Cada uno de ellos aporta las relaciones formales repetitivas que se van transformando a lo largo de la serie. Cada obra, por tanto se sustenta en un fin específico común: encadenar el desarrollo compositivo del conjunto de las obras.
Cada cuadro de la serie está concebido y trabajado según dos posiciones de lectura visual: la apaisada con desarrollo compositivo vertical y la vertical con desarrollo compositivo horizontal.
[-]
|