Abstract:
|
Aquest text conté la fonamentació teòrica de la nostra producció escultòrica pertanyent a la sèrie COSSOS.
L’esmentada fonamentació comença amb una sèrie de plantejaments vinculats a la tendència de la història de l’art, ...[+]
Aquest text conté la fonamentació teòrica de la nostra producció escultòrica pertanyent a la sèrie COSSOS.
L’esmentada fonamentació comença amb una sèrie de plantejaments vinculats a la tendència de la història de l’art, i més concretament de l’escultura, cap a la simplificació i síntesi de la forma. Els plantejaments es desenvolupen a partir d’un recorregut històric de l’escultura en pedra i l’escultura formalista fins a la més immediata contemporaneïtat. Distingim, en aquest àmbit, la persistència de la geometria a partir dels anys 60 del passat segle. Els referents seleccionat per exemplificar aquests plantejaments són Constantine Brancusi, Ulrich Rückriem i Arik Levy.
Alguns dels conceptes i idees que apareixen amb aquests autors són l’autorreferencialitat de la matèria, la importància d’aquesta junt a la forma i la visió geomètrico-espacial en la creació artística. Aspectes, tots ells, que constitueixen el germen de COSSOS.
El grup escultòric de Guillermo Ros, que fonamenta aquest treball de final de grau, consisteix en un elogi al propi material petri. Des d’una visió geomètric-formal, sempre vinculada amb la perfecció, provoca un enaltiment de la pedra remarcant alhora un caràcter autorreferencial.
Una sèrie que serveix per dir adéu, dins de la pròpia producció, a l’ús aïllat d’aquest material, preludiant, al mateix temps, un nou inici creatiu.
[-]
|