- -

A tree-based model for setting optimal train fare zones

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A tree-based model for setting optimal train fare zones

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Conejero Casares, José Alberto es_ES
dc.contributor.author Jordan Lluch, Cristina es_ES
dc.contributor.author Sanabria Codesal, Esther es_ES
dc.date.accessioned 2015-04-23T08:21:00Z
dc.date.available 2015-04-23T08:21:00Z
dc.date.issued 2014-09-11
dc.identifier.issn 1024-123X
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/49158
dc.description.abstract Given a railway line with n stops and the number of travelers between each pair of stops, we show how to split these stops into k different fare zones in order to maximize the benefit obtained from the sale of tickets to the travelers. We present a method to obtain this solution that is based on finding the longest path in a weighted root tree. This method improves in terms of efficiency the combinatorial method, where all the possible distributions have to be considered for deciding which is the optimal one. es_ES
dc.description.sponsorship The authors would like to thank RENFE for his collaboration and providing us several tables of data of the flow of passengers of the commuter trains of the Valencia region. J. Alberto Conejero is supported by MEC Project MTM2013-47093-P and Esther Sanabria-Codesal is supported by MEC Project MTM2012-33073. en_EN
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Hindawi Publishing Corporation es_ES
dc.relation.ispartof Mathematical Problems in Engineering es_ES
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Public transportation es_ES
dc.subject Transit networks es_ES
dc.subject Elastic demand es_ES
dc.subject.classification MATEMATICA APLICADA es_ES
dc.title A tree-based model for setting optimal train fare zones es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.1155/2014/384321
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//MTM2013-47093-P/ES/HIPERCICLICIDAD Y CAOS DE OPERADORES/ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//MTM2012-33073/ES/SINGULARIDADES, GEOMETRIA GENERICA Y MORFOLOGIA MATEMATICA/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Pura y Aplicada - Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Multidisciplinar - Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària es_ES
dc.description.bibliographicCitation Conejero Casares, JA.; Jordan Lluch, C.; Sanabria Codesal, E. (2014). A tree-based model for setting optimal train fare zones. Mathematical Problems in Engineering. 2014:1-11. https://doi.org/10.1155/2014/384321 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.1155/2014/384321 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 1 es_ES
dc.description.upvformatpfin 11 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 2014 es_ES
dc.relation.senia 269636
dc.contributor.funder Ministerio de Economía y Competitividad es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem