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Implementation of the Partially Premixed Combustion concept in a 2-stroke HSDI diesel engine fueled with gasoline

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Implementation of the Partially Premixed Combustion concept in a 2-stroke HSDI diesel engine fueled with gasoline

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Benajes Calvo, JV.; Molina Alcaide, SA.; Novella Rosa, R.; De Lima Moradell, DA. (2014). Implementation of the Partially Premixed Combustion concept in a 2-stroke HSDI diesel engine fueled with gasoline. Applied Energy. 122:94-111. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2014.02.013

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/49294

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Título: Implementation of the Partially Premixed Combustion concept in a 2-stroke HSDI diesel engine fueled with gasoline
Autor: Benajes Calvo, Jesus Vicente Molina Alcaide, Santiago Alberto Novella Rosa, Ricardo De Lima Moradell, Daniela Andreina
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
Partially Premixed Combustion (PPC) of fuels in the gasoline octane range has proven to combine low NOX and soot emissions with high indicated efficiencies, while still retaining control over combustion phasing with the ...[+]
Palabras clave: 2-Stroke engine , Gasoline PPC combustion , Pollutant emissions , Engine efficiency
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2014.02.013
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.apenergy.2014.02.013
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2010-20271/ES/COMBUSTION A BAJA TEMPERATURA EN MOTORES DIESEL PARA REDUCIR SIMULTANEAMENTE LAS EMISIONES DE NOX Y HUMOS/
info:eu-repo/grantAgreement/Renault, S.A.S.//DREAM-DELTA-68530-13-3205/
Agradecimientos:
The authors of this paper thank the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness for the financial support of this research through the Project TRA 2010-20271 (LOWTECOM).
Tipo: Artículo

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