- -

Dirección de Operaciones en Empresas de Servicios: Un análisis de competencias y metodologías desde la perspectiva del estudiante (EEES)

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Dirección de Operaciones en Empresas de Servicios: Un análisis de competencias y metodologías desde la perspectiva del estudiante (EEES)

Show full item record

Martín-Peña, ML.; Díaz-Garrido, E.; Flores-Ureba, S. (2014). Dirección de Operaciones en Empresas de Servicios: Un análisis de competencias y metodologías desde la perspectiva del estudiante (EEES). Working Papers on Operations Management. 5(2):1-14. doi:http://dx.doi.org/10.4995/wpom.v5i2.3146.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/50246

Files in this item

Item Metadata

Title: Dirección de Operaciones en Empresas de Servicios: Un análisis de competencias y metodologías desde la perspectiva del estudiante (EEES)
Secondary Title: Operations Management in Services: An analysis of competence and methodologies from the perspective of student (EHEA)
Author: Martín-Peña, Maria Luz Díaz-Garrido, Eloísa Flores-Ureba, Sandra
Issued date:
Abstract:
[EN] The importance of the service sector in developed economies and the growth in the numberof occupations employed in this sector requires, in New Degrees adapted to the EHEA, theinclusion of Operations Management subjects ...[+]


[ES] La importancia del sector servicios en las economías desarrolladas y el crecimiento del número de empleos ocupados en este sector, hace necesaria la inclusión de asignaturas de Dirección de Operaciones centradas ...[+]
Subjects: Competencias , Metodología Docente , Dirección de Operaciones en Servicio , Competences , Teaching Methodology , Operations Management in Service Corporations
Copyrigths: Reconocimiento (by)
Source:
Working Papers on Operations Management. (eissn: 1989-9068 )
DOI: 10.4995/wpom.v5i2.3146
Publisher:
Editorial Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/wpom.v5i2.3146
Type: Artículo

References

Alfalla Luque, R., & Machuca, J. A. D. (2003). An empirical study of POM teaching in Spanish universities (II). International Journal of Operations & Production Management, 23(4), 375-400. doi:10.1108/01443570310467311

Benito, A.; Cruz, A. (2005): Nuevas claves para la docencia universitaria en el Espacio Europeo de Edu-cación Superior. Madrid / Narcea.

Domínguez Machuca, J.A. y Alfalla Luque, R. (2002). Un análisis de los programas docentes de Direc-ción de Producción/Operaciones en la Universidad espa-ola. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, Vol. 11, pp.149-185.

Satzler, L. y Sheu, C. (2002). Facilitating learning in large operations management classes using integrated Lego projects. Production and Inventory Management Journal, Vol. 43, No. 3, pp. 72–77.

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record