Resumen:
|
[EN] Each person can learn in a different way, being the theories about learning styles which explain what each individual can learn in a different way. There is usually a group learning-style relationship with similar ...[+]
[EN] Each person can learn in a different way, being the theories about learning styles which explain what each individual can learn in a different way. There is usually a group learning-style relationship with similar level of training, but this can vary in the group based on the work experience of people. Knowing the style of learning of people, largely determines the trends that should be taken to schedule your training. According to educational level and speciality in the University (letters, Sciences, or techniques), mark asked for his training style. In this article it has conducted a study on learning styles on a sample of people graduates in engineering construction and architecture in two groups: without work experience and work experience. It has conducted questionnaires CHAEA (Honey-Alonso learning styles questionnaire), to determine their trends in learning and motivation to prepare training post-graduate University of these professionals, which induce a greater interest in the student
[-]
[ES] Cada persona puede aprender de manera diferente, siendo las teorías sobre estilos de
aprendizaje lo que explican por qué cada individuo puede aprender de diferente manera.
Suele haber una relación del estilo de ...[+]
[ES] Cada persona puede aprender de manera diferente, siendo las teorías sobre estilos de
aprendizaje lo que explican por qué cada individuo puede aprender de diferente manera.
Suele haber una relación del estilo de aprendizaje en grupos con nivel similar de formación,
pero esto puede variar en el propio grupo en función de la experiencia laboral de las
personas. El conocer el estilo de aprendizaje de las personas, determina en gran medida las
tendencias que se deben realizar para programar su formación. Según el nivel de estudios y
la especialidad realizada en la universidad (letras, ciencias o técnicas), marca el estilo
solicitado para su formación. En este artículo se ha realizado un estudio sobre los estilos de
aprendizaje sobre una muestra de personas egresadas en ingeniería de edificación y
arquitectura diferenciada en dos grupos: sin experiencia laboral y con experiencia laboral.
Para ello se ha realizado unos cuestionarios CHAEA (Cuestionario Honey-Alonso de Estilos
de Aprendizaje), para determinar sus tendencias de aprendizaje y motivaciones para
preparar la formación post-grado universitaria de estos profesionales, que induzca un
mayor interés en el alumno.
[-]
|