Resumen:
|
[EN] The work presented is from the investigation of the events that the pictorial and sculptural art works suffer and have suffered throughout history and which fall within the restoration field, assessment and expert ...[+]
[EN] The work presented is from the investigation of the events that the pictorial and sculptural art works suffer and have suffered throughout history and which fall within the restoration field, assessment and expert assessment thereof. It has been tried to study the effect of counterfeit works of art and as this is interrelates to the theft and copying of such Cultural Property; phenomena permanently accompanying artistic creation in the course of Art History. The study will begin a brief tour through the History; to understand how this kind of activities originated and how they have evolved over time. Will deepen the study of the copy, referring to museums located in Europe which host this kind of objects and, especially, the Chinese city of Dafen. And counterfeiting is analyzed through technical methods used historically; and the most famous forgers in History, with a brief biography of the same. The work is completed with additional information included as annexes, which relate the Government Agencies and legislative and police bodies which protecting the historical and artistic objects in Spain, Europe and the extra-European space. Also itemizes on evolution materials used in paint and catalog of analytical techniques that can be used to detect counterfeits, with a proposal of how and when to use each. Research ends with conclusions, that are deducted, in general terms, the study above and serve as abstract as it is at work
[-]
[ES] El trabajo que se presenta se realiza desde la investigación de las vicisitudes que las obras artísticas pictóricas y escultóricas sufren y han sufrido a lo largo de la historia y que entran dentro del campo restauración, ...[+]
[ES] El trabajo que se presenta se realiza desde la investigación de las vicisitudes que las obras artísticas pictóricas y escultóricas sufren y han sufrido a lo largo de la historia y que entran dentro del campo restauración, la valoración y la expertización de las mismas. Se ha pretendido estudiar el efecto de la falsificación de obras de arte y como se esta se interrelaciona con el latrocinio y la copia de dichos Bienes Culturales; fenómenos que, permanentemente, acompañan la creación artística en el transcurso de la Historia del Arte. Se comenzará el estudio con un breve recorrido a través de la Historia; para entender cómo se originaron esta clase de actividades y cómo han evolucionado a lo largo del tiempo. Se continuará estudiando en profundidad la copia, haciendo referencia a los Museos ubicados en Europa que albergan esta clase de piezas y, especialmente, a la ciudad china de Dafen. Y la falsificación se analiza por medio de los métodos técnicos utilizados históricamente; y los más célebres falsificadores de la Historia, con una breve reseña biográfica de los mismos. El trabajo se completa con información adicional incorporada en forma de anexos, que relacionan los Organismos Gubernamentales y cuerpos legislativos y policiales que protegen los objetos histórico-artísticos en España, Europa y el espacio extraeuropeo. También se pormenoriza acerca de la evolución de los materiales usados en pintura y el catálogo de técnicas analíticas que pueden emplearse para detectar las falsificaciones, con una propuesta de modo y oportunidad de uso de cada una de ellas. Finaliza la investigación con las conclusiones, que se deducen, en términos generales, del estudio que antecede y que sirven como resumen de cuanto se trata
[-]
|