- -

Evolution and development of film into transmedia and videogames

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Evolution and development of film into transmedia and videogames

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.advisor Fores Lopez, Antonio es_ES
dc.contributor.advisor Arnold, Robert F. es_ES
dc.contributor.author Julián Martín, Delia es_ES
dc.date.accessioned 2015-07-21T11:47:04Z
dc.date.available 2015-07-21T11:47:04Z
dc.date.created 2015-06-24
dc.date.issued 2015-07-21 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/53528
dc.description.abstract In the 21st Century we are sharing stories in multiple platforms and mediums, in a way that the consumer becomes a franchise fan. We can buy the movie, toys, books, and clothing of that movie. Now more than ever, we can also play the video game of the movie. We can be the hero of a story we love and have an active role in, becoming active consumers of stories. The intention of this paper is to research on the hypothetical future of storytelling industries, such as the film industry into the video game industry currently focused more than ever in the development of a virtual reality es_ES
dc.description.abstract [ES] Un estudio sobre la evolución y el desarrollo del cine a transmedia y videojuegos Objetivos: -Investigar y conocer la situación actual de la industria cinematográfica. -Investigar y conocer la situación actual de la industria de los nuevos medios como los videojuegos y la realidad virtual. -Investigar los hábitos de los consumidores en la actualidad, en especial con aquellos consumidores de productos audiovisuales y multimedia. -Realizar una predicción sobre la evolución de la industria "creativa" y comunicadora de historias, desde el cine en la actualidad a lo que podría ser el cine del futuro. -Analizar la posible evolución hacia una posible realidad virtual mediante los videojuegos como futuro del cine actual. es_ES
dc.format.extent 24 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Film es_ES
dc.subject New media es_ES
dc.subject Creative industry es_ES
dc.subject Transmedia es_ES
dc.subject Videogames es_ES
dc.subject Cine es_ES
dc.subject Nuevos medios es_ES
dc.subject Industria creativa es_ES
dc.subject Videojuegos es_ES
dc.subject.classification FILOLOGIA INGLESA es_ES
dc.subject.other Grado en Comunicación Audiovisual-Grau en Comunicació Audiovisual es_ES
dc.title Evolution and development of film into transmedia and videogames es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.description.bibliographicCitation Julián Martín, D. (2015). Evolution and development of film into transmedia and videogames. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/53528 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\26556 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record