Resumen:
|
[EN] The planning and the realization of the exhibition "STRAY" with greek and spanish artists, in Leipzig, Germany. A project whose main objective is to promote the spanish and greek culture abroad and in particular young ...[+]
[EN] The planning and the realization of the exhibition "STRAY" with greek and spanish artists, in Leipzig, Germany. A project whose main objective is to promote the spanish and greek culture abroad and in particular young artists who keep creating and loving culture and the arts in spite of the difficult times. With guide Master's material, theories about culture, cultural management and the exhibition space and with ideas and motivation to create, the idea came true. We passed all through the fases that a cultural project implicates, from pre-production to production and evaluation. We defined our objectives and our public, we found the space and the artists, we made financial and marketing plans. According to the difficulties that appeared, we had to re-planned and look for alternatives. And then we gave form to the idea. At the end we could examine our mistakes and think on how to improve and be better in future.
[-]
[ES] La planificación y realización de la exposición "STRAY", con artistas de España y Grecia en la ciudad de Leipzig, en Alemania. Un proyecto con objetivo principal la promoción de la cultura española y griega en el ...[+]
[ES] La planificación y realización de la exposición "STRAY", con artistas de España y Grecia en la ciudad de Leipzig, en Alemania. Un proyecto con objetivo principal la promoción de la cultura española y griega en el extranjero y concretamente de jóvenes creadores que siguen creando y queriendo la cultura y el arte a pesar de las dificultades de los tiempos. Con guía el material del Máster, teorías fascinantes de cultura, de gestión cultural y del espacio expositivo, y con ideas y ganas de crear, se planificó y se realizó la idea. Pasamos por todas las fases que un proyecto cultural implica, la pre-producción, producción y evaluación. Definimos nuestros objetivos y nuestro público, encontramos espacio y artistas, hicimos planes de financiación y de marketing. Según lo que surgía tuvimos que replanificar y encontrar alternativas. Y en continuación damos forma en la idea. Al final, tuvimos la posibilidad de examinar nuestros posibles errores y pensar cómo podemos ser mejores en el futuro y crear un valor añadido.
[-]
|