Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Fernández González, Herman Antonio | es_ES |
dc.contributor.author | Balaguer Andrés, David | es_ES |
dc.contributor.author | Part-Escriva, MC | es_ES |
dc.contributor.author | Reig, Juan | es_ES |
dc.contributor.author | Rubio Arjona, Lorenzo | es_ES |
dc.date.accessioned | 2015-09-22T14:34:40Z | |
dc.date.available | 2015-09-22T14:34:40Z | |
dc.date.issued | 2011-09-06 | |
dc.identifier.isbn | 978-84-933934-5-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/54961 | |
dc.description.abstract | [EN] Channel variations over time and the multipath propagation cause that the received signal suffers both time and frequency-selectivity. In vehicular communications, the movement of both the transmitter and receiver makes that the channel variations and the Doppler spread be different to the conventional fixed-to-mobile (F2M) systems. In the context of vehicular communications, this paper provides an overview of the time-variability and frequency-dispersion effects based on available experimental results published in the literature. The most typical distributions used to model the amplitude variations of the received signal and their Doppler spectrums are described. The assumption of non-isotropic Doppler spectrum is also discussed. | es_ES |
dc.description.sponsorship | Este trabajo ha sido financiado por el Programa de Apoyo a la Investigación y Desarrollo de la Universidad Politécnica de Valencia (PAID-05-10) y el Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovación COLCIENCIAS en Colombia. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universidad Carlos III de Madrid | es_ES |
dc.relation.ispartof | Actas del Simposio URSI Leganés 2011: XXVI edición de URSI 6 - 9 de septiembre de 2011 | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Comunicaciones vehiculares | es_ES |
dc.subject | Canal Radio | es_ES |
dc.subject.classification | TEORIA DE LA SEÑAL Y COMUNICACIONES | es_ES |
dc.title | Aspectos sobre la Variabilidad Temporal y Dispersión en Frecuencia del Canal Radio para Comunicaciones Vehiculares | es_ES |
dc.type | Capítulo de libro | es_ES |
dc.type | Comunicación en congreso | |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-05-10/ | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Telecomunicación y Aplicaciones Multimedia - Institut Universitari de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicaciones - Departament de Comunicacions | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Fernández González, HA.; Balaguer Andrés, D.; Part-Escriva, M.; Reig, J.; Rubio Arjona, L. (2011). Aspectos sobre la Variabilidad Temporal y Dispersión en Frecuencia del Canal Radio para Comunicaciones Vehiculares. En Actas del Simposio URSI Leganés 2011: XXVI edición de URSI 6 - 9 de septiembre de 2011. Universidad Carlos III de Madrid. 1-4. http://hdl.handle.net/10251/54961 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | S | es_ES |
dc.relation.conferencename | XXVI edición de URSI (Unión Científica Internacional de Radio) | |
dc.relation.conferencedate | September 7-9, 2011 | |
dc.relation.conferenceplace | Leganés, Spain | |
dc.relation.publisherversion | http://ursi.usc.es/wp-content/uploads/articulos_modernos/2011_Leganes/URSI2011.pdf | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 1 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 4 | es_ES |
dc.relation.senia | 211456 | es_ES |
dc.contributor.funder | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.contributor.funder | Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovación, Colombia | es_ES |