[CA] La classificació per programes és la part més desconeguda de l'estructura dels pressupostos
de les entitats locals però la informació que facilita sobre la gestió pressupostària es pot
considerar la més important i ...[+]
[CA] La classificació per programes és la part més desconeguda de l'estructura dels pressupostos
de les entitats locals però la informació que facilita sobre la gestió pressupostària es pot
considerar la més important i rellevant. Enllaçant amb el concepte d’autonomia local i de la
importància que els pressupostos municipals tenen per a vehicular les polítiques públiques i
la prestació de serveis, amb aquest treball es pretén profunditzar en el coneixement de
l’estructura per programes així com en la delimitació dels seu marc jurídic i els motius de la
seua recent modificació. El treball ha estat fonamentalment analític i basat en la classificació,
ordenació i explotació de les dades dels pressupostos de despeses de l’exercici 2013 de 7.416
municipis espanyols. A partir d’aquestes dades i de la identificació dels serveis que correspon
prestar amb caràcter obligatori als municipis segons la Llei de Bases de Règim Local, s’han
anat perfilant els indicadors i les consultes amb els quals realitzar l’anàlisi i obtindre
conclusions com que la despesa per habitant s’eleva per damunt de la mitja en els estrats
inferior i superior de població o que, no obstant aixó, l’increment del cost dels serveis té una
relació directa amb l’augment de les competències i de l'obligació de prestació de serveis.
[-]
[ES] Se comparará la estructura económica de los gastos de la Cuenta de Resultados con la estructura por programas, antes denominada funcional de los Gastos. Se analizarán los flujos de información que la conforman y se ...[+]
[ES] Se comparará la estructura económica de los gastos de la Cuenta de Resultados con la estructura por programas, antes denominada funcional de los Gastos. Se analizarán los flujos de información que la conforman y se evaluará la utilidad de los mismos para municipios de diferentes tamaños. Se comprobará la viabilidad o/y financiación de algunas de estas funciones, asignadas a las Entidades Locales, pero con competencias asignadas a otras Administraciones. Se realizaran algunas propuestas de mejora o cambio normativo.
[-]
|