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A parametric study of optimum tall piers for railway bridge viaducts

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A parametric study of optimum tall piers for railway bridge viaducts

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Martínez Martín, FJ.; González Vidosa, F.; Hospitaler Pérez, A.; Yepes, V. (2013). A parametric study of optimum tall piers for railway bridge viaducts. Structural engineering and mechanics. 45(6):723-740. https://doi.org/10.12989/sem.2013.45.6.723

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/57680

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Metadatos del ítem

Título: A parametric study of optimum tall piers for railway bridge viaducts
Autor: Martínez Martín, Francisco Joaquín González Vidosa, Fernando Hospitaler Pérez, Antonio Yepes, V.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería del Terreno - Departament d'Enginyeria del Terreny
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This paper presents a parametric study of reinforced concrete bridge tall piers with hollow, rectangular sections. Such piers are typically used in railway construction of prestressed concrete viaducts.Twenty one ...[+]
Palabras clave: Ant colony optimization , Concrete structures , Economic optimization , Structural design , Tall piers
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Structural engineering and mechanics. (issn: 1225-4568 )
DOI: 10.12989/sem.2013.45.6.723
Editorial:
TECHNO-PRESS
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.12989/sem.2013.45.6.723
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//BIA2011-23602/ES/DISEÑO EFICIENTE DE ESTRUCTURAS CON HORMIGONES NO CONVENCIONALES BASADOS EN CRITERIOS SOSTENIBLES MULTIOBJETIVO MEDIANTE EL EMPLEO DE TECNICAS DE MINERIA DE DATOS/
Agradecimientos:
This study was funded by the Spanish Ministry of Science and Innovation (Research Project BIA2011-23602).
Tipo: Artículo

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