Resumen:
|
[EN] This work consist in the elaboration of a polyptych formed of nine oil
paintings of figurative style, belonging to the genre of portraiture. I elaborated
for the work a study of the fundaments of war in China, when ...[+]
[EN] This work consist in the elaboration of a polyptych formed of nine oil
paintings of figurative style, belonging to the genre of portraiture. I elaborated
for the work a study of the fundaments of war in China, when it
was considered another art, to its current industrialization with the aid
of the technological advances.
Analyzing the manner as war was represented from the twentieth
century by diferent artists, I analysed the esence of the conflics of today,
what are their motivations, the way them feed and what is the axis of
their representation. After the investigation about Laocoon, his sculpture
and the theatral tragedy that has his name, I concluded that the expression
of the sculpture Laocoon on his sculpture is not a heartbreaking
scream, it is a mixture between a scream and discouragement.
Through the study of the representation of scream and discouragement,
made by diferent artists across the time , I realized a reprentation
of war through resources like form, colour, composition and facial expression.
The expression of war is a methaforical representation involving
both expressions.
[-]
[ES] Este trabajo consiste en la elaboración de un políptico compuesto
por nueve pinturas de estilo figurativo, pertenecientes al género del retrato.
Para realizar el trabajo elaboré un estudio de los fundamentos
de la ...[+]
[ES] Este trabajo consiste en la elaboración de un políptico compuesto
por nueve pinturas de estilo figurativo, pertenecientes al género del retrato.
Para realizar el trabajo elaboré un estudio de los fundamentos
de la guerra en China, en los que era considerada un arte más, hasta su
industrialización actual ayudada por los avances tecnológicos.
Analizando la forma en que la guerra es representada desde el siglo
XX por diferentes artistas analizo la esencia de los conflictos actuales,
cuales son sus motivaciones, que los alimenta y cuales son los ejes de su
representación. Tras investigar lo referente a Laocoonte, su escultura y
la tragedia teatral que lleva su nombre, llegué a la conclusión de que la
expresión de Laocoonte en su escultura no se trata de un grito de dolor
desgarrador, sino de una mezcla de miedo y desaliento.
Mediante el estudio de la representación del grito y el desaliento,
realizado por diferentes artistas a lo largo del tiempo, realicé una representación
de la guerra mediante recursos como la forma, el color,
la composición y la expresión del rostro. La expresión de la guerra es la
representación una metáfora de ambas expresiones.
[-]
|