Resumen:
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[EN] The increasing fuel price and strict emissions regulations are leading the increase in complexity
of
engines with innovative constructive solutions such as low and high pressure EGR, in-cylinder
pressure measuring, ...[+]
[EN] The increasing fuel price and strict emissions regulations are leading the increase in complexity
of
engines with innovative constructive solutions such as low and high pressure EGR, in-cylinder
pressure measuring, alternative after treatment devices or new combustion modes. In addition, the
engine is progressively integrated in more complex powertrain systems. In this context, the hybrid
electric vehicle has been gaining presence during the last decade due to its improved fuel
efficiency and disposability of alternative energy sources (e.g. plug-in hybrids or range extender
vehicles).
The complexity of hybrid powertrains offers a chance to apply the optimal control theory to its
energy management system. Therefore, the appropriate control actuations are selected in order to
minimize an objective function, such as fuel consumption, emissions level or a combination of them.
In this sense, the present work proposes an optimal control methodology for hybrid electric
vehicles energy management under the evaluation of fuel consumption and emissions level.
Accordingly, an analysis on the vehicular side is done, evaluating the impact on fuel and economy
of powertrain sizing using optimal techniques, and performing a stochastic study of driving
conditions to improve the online implementation of an optimal controller. Finally, the applied
methods are also implemented to the control of a turbocharged diesel engine to drive the switch
between HP- and LPEGR in an optimal
fashion.
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[ES] El creciente precio del combustible y las normativas cada vez más estrictas llevan a los motores a
una
mayor complejidad con soluciones constructivas innovadoras como EGR de alta y baja presión, medida
de presión ...[+]
[ES] El creciente precio del combustible y las normativas cada vez más estrictas llevan a los motores a
una
mayor complejidad con soluciones constructivas innovadoras como EGR de alta y baja presión, medida
de presión en cámara, sistemas de post tratamiento alternativos o nuevos modos de combustión e
incluso integrando progresivamente los motores en plantas motrices más complejas. En este contexto,
los vehículos híbridos eléctricos han ganado presencia durante la última década debido a su
eficiencia y el uso de fuentes de energía alternativas (p.e. híbridos enchufables o range
extenders).
La complejidad de las plantas motrices híbridas ofrece la oportunidad de aplicar la teoría de
control óptimo a su sistema de gestión energética. Así, se seleccionan las actuaciones de control
apropiadas para minimizar una función objetivo, bien sea el consumo de combustible, las emisiones o
una combinación de ellas.
En este sentido, el presente trabajo propone una metodología de control óptimo para la gestión de
vehículos híbridos eléctricos atendiendo al consumo de combustible y las emisiones. De este modo,
se ha realizado un análisis en la parte vehicular del sistema, evaluando el impacto del
dimensionado de la planta motriz mediante técnicas óptimas en el consumo y la economía, y
realizando un estudio estocástico de las condiciones de conducción para mejorar la implementación
de un controlador óptimo en tiempo real. Finalmente, los métodos aplicados también se han
implementado en el control de un
motor diésel sobrealimentado para la gestión del EGR de alta y baja presión de manera óptima.
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