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An experimental analysis on the evolution of the transient tip penetration in reacting Diesel sprays

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An experimental analysis on the evolution of the transient tip penetration in reacting Diesel sprays

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Desantes Fernández, JM.; Pastor, JV.; García Oliver, JM.; Briceño Sánchez, FJ. (2014). An experimental analysis on the evolution of the transient tip penetration in reacting Diesel sprays. Combustion and Flame. 161(8):2137-2150. https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2014.01.022

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/59886

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Título: An experimental analysis on the evolution of the transient tip penetration in reacting Diesel sprays
Autor: Desantes Fernández, José Mª Pastor, José V. García Oliver, José María Briceño Sánchez, Francisco Javier
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
Schlieren imaging has helped deeply characterize the behavior of Diesel spray when injected into an oxygen-free ambient. However, when considering the transient penetration of the reacting spray after autoignition, i.e. ...[+]
Palabras clave: Fuel–air mixing , Diesel combustion , Lift-Off Length , Schlieren , Reacting tip penetration , Diffusion flames
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Combustion and Flame. (issn: 0010-2180 )
DOI: 10.1016/j.combustflame.2014.01.022
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.combustflame.2014.01.022
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2011-26359/ES/COMBUSTION EFICIENTE Y LIMPIA EN MOTORES DE ENCENDIDO POR COMPRESION UTILIZANDO EL CONCEPTO DUAL-FUEL/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//AP2008-02231/ES/AP2008-02231/
Agradecimientos:
This work was partially funded by the Spanish Ministry of Science and Technology through the "EFFICIENT AND CLEAN COMBUSTION IN COMPRESSION IGNITION ENGINES USING THE DUAL-FUEL CONCEPT" Project (TRA2011-26359). Mr. Francisco ...[+]
Tipo: Artículo

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