- -

The role of the in-cylinder gas temperature and oxygen concentration over low load reactivity controlled compression ignition combustion efficiency

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The role of the in-cylinder gas temperature and oxygen concentration over low load reactivity controlled compression ignition combustion efficiency

Mostrar el registro completo del ítem

Desantes Fernández, JM.; Benajes Calvo, JV.; García Martínez, A.; Monsalve Serrano, J. (2014). The role of the in-cylinder gas temperature and oxygen concentration over low load reactivity controlled compression ignition combustion efficiency. Energy. 78:854-868. https://doi.org/10.1016/j.energy.2014.10.080

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/60020

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The role of the in-cylinder gas temperature and oxygen concentration over low load reactivity controlled compression ignition combustion efficiency
Autor: Desantes Fernández, José Mª Benajes Calvo, Jesus Vicente García Martínez, Antonio Monsalve Serrano, Javier
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
Several studies carried out with the aim of improving the RCCI (reactivity controlled compression ignition) concept in terms of thermal efficiency conclude that the main cause of the reduced efficiency at light loads is ...[+]
Palabras clave: RCCI , Low load , Combustion efficiency , EURO VI , Oxygen concentration , Intake temperature
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 )
DOI: 10.1016/j.energy.2014.10.080
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.energy.2014.10.080
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/Volvo Group Trucks Technology//CN-2012-46/
Agradecimientos:
The authors gratefully acknowledge the modeling support and guidance of Jose Manuel Pastor and VOLVO Group Trucks Technology (CN-2012-46) for supporting this research.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem