Resumen:
|
[CA] A causa de la situació econòmica que estem passant en els últims anys, no solament a nivell nacional sinó a nivell internacional, la informació financera no és suficient. Tant empreses, com accionistes, com stakeholders, ...[+]
[CA] A causa de la situació econòmica que estem passant en els últims anys, no solament a nivell nacional sinó a nivell internacional, la informació financera no és suficient. Tant empreses, com accionistes, com stakeholders, no es conformen solament amb la informació financera, sinó que volen anar més enllà. És en aquest moment on entra la informació no financera en joc, per diverses raons. D'una banda ens trobem amb el desenvolupament de l'economia del coneixement i, per una altra, amb la crisi de la informació financera. La primera ve determinada per la globalització dels mercats, l'emergència de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), llenguatges estandarditzats, noves demandes socials, etc. el que ha provocat el canvi en la base de la competitivitat empresarial. La segona, és una conseqüència de les experiències viscudes, els casos de corrupció, l'absència de gran part dels intangibles dels estats financers i la falta de comparabilitat internacional.
Els escàndols han posat en dubte la fiabilitat de la informació financera i la credibilitat dels mercats. Davant d'una comptabilitat creativa i la insuficiència de l'auditoria, el govern corporatiu i la responsabilitat social corporativa (RSC) han sorgit com a ferramenta per a dotar al mercat de major confiança respecte a la informació empresarial.
Al segon capítol d’aquest treball tractarem els coneixements de la informació empresarial centrant-nos amb més profunditat amb la informació no financera, cada vegada més important gràcies a les tendències dels nous models empresarials que exigeixen la màxima transparència possible. Açò ha fet que hi hagen diverses tècniques de revisió per a obtindre una opinió qualificada sobre la informació entregada. Al tercer capítol tractarem el cas on avaluarem les dades obtingudes fins al moment, així com tractarem amb més profunditat la verificació.
Al quart capítol ja ens centrarem en el cas d’estudi d’aquest projecte, Consum Societat Cooperativa Valenciana, on parlarem un poc de la seua història i orígens, model, i ja entrarem en profunditat amb la verificació en les memòries RSC.
Per últim, en el capítol 5 exposarem les conclusions a les quals hem arribat després de tots els anàlisis realitzats.
[-]
|