- -

The rhetoric of online support groups: A sociopragmatic analysis English-Spanish

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

The rhetoric of online support groups: A sociopragmatic analysis English-Spanish

Show full item record

Pérez-Sabater, C. (2015). The rhetoric of online support groups: A sociopragmatic analysis English-Spanish. RESLA. Revista Española de Lingüística Aplicada. 28(2):465-485. doi:10.1075/resla.28.2.05per

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/63101

Files in this item

Item Metadata

Title: The rhetoric of online support groups: A sociopragmatic analysis English-Spanish
Author: Pérez-Sabater, Carmen
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada
Issued date:
Abstract:
[EN] The study draws on a diverse sample of adult users of online support groups to investigate how men and women engage in written conversations, and how these interactions are carried out in English and in Spanish ...[+]


[ES] El estudio se basa en una muestra diversa de usuarios adultos de grupos de ayuda online que sirve de base para investigar cómo hombres y mujeres entablan conversaciones escritas, y cómo estas interacciones se llevan ...[+]
Subjects: Computer-Mediated Communication (CMC) , Gender studies , Sociopragmatics , Powerful/powerless language , Comunicación electrónica , Grupos de ayuda , Sociopragmática , Atenuadores discursivos , Estudios de género
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
RESLA. Revista Española de Lingüística Aplicada. (issn: 0213-2028 )
DOI: 10.1075/resla.28.2.05per
Publisher:
John Benjamins Publishing Company
Publisher version: http://dx.doi.org/10.1075/resla.28.2.05per
Description: It is necessary to contact the publisher for permission to re-use or reprint the material in any form.
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record