Resumen:
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[EN] With the turn of the decade, there has been a powerful shift in the way gaming is perceived and its potential impact. With the rise of Tangible User Interfaces (TUI), the advances in the field of Gamification and the ...[+]
[EN] With the turn of the decade, there has been a powerful shift in the way gaming is perceived and its potential impact. With the rise of Tangible User Interfaces (TUI), the advances in the field of Gamification and the willingness of users to accept new technologies in the field of gaming, more studies, projects and academic research papers are looking into the possibility of combining the three in a more day to day way. On the heels of the work on “Tangibot” done by ISSI Group, Department of Computer Systems and Computation (DSIC), we now bring you a possible next step in the evolution of said project, one that can not only potentially improve the results of the original project, but that can potentially expand its possible fields of application. Similar tests to those used in the original Tangibot are applied as well as groundwork for a new method of virtual and real world interaction. The tests are meant to test the viability of this new form of interaction, using an AppMATe and an android tablet to control the Tangibot. Unity is used to create a virtual duplication of the real world board used originally in the first incarnation, which is to be expanded on in future work.
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[ES] Con el paso de la década, ha habido un cambio significativo en la manera en que los videojuegos son percibidos y su impacto potencial. Con el surgir de los Interfaces tangibles, los avances en el campo de la Gamificacion ...[+]
[ES] Con el paso de la década, ha habido un cambio significativo en la manera en que los videojuegos son percibidos y su impacto potencial. Con el surgir de los Interfaces tangibles, los avances en el campo de la Gamificacion y la aceptación de nuevas tecnologías por parte de los usuarios además de proyectos y investigaciones académicas. Los mismos exploran la posibilidad de combinar todos estos elementos. A partir el proyecto Tangibot, que fue realizado por el grupo ISIS del DSIC de la Universidad Politécnica de Valencia, con nuestro proyecto, intentamos traer el siguiente paso en la evolución del mismo, abriendo las puertas a no solo a la posibilidad de mejorar sus sistema de control, sino además expandir los posibles campos de aplicación. Se han utilizado pruebas similares al Tangibot y se explica una nueva inclusión de un elemento virtual. Las pruebas están diseñadas para comprobar la viabilidad de controlar el Tangibot con un AppMATe y una tableta android. Unity es utilizado para crear una duplicación del mapa físico en digital y será expandido en trabajos futuros.
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