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A usability study of a Tactile-Tangible User Interface for the remote control of a Robotic Element on interactive surfaces

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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A usability study of a Tactile-Tangible User Interface for the remote control of a Robotic Element on interactive surfaces

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dc.contributor.advisor Jaén Martínez, Francisco Javier es_ES
dc.contributor.author Fernández Saviñón, Julio Francisco es_ES
dc.date.accessioned 2016-05-19T09:24:48Z
dc.date.available 2016-05-19T09:24:48Z
dc.date.created 2015-09-25
dc.date.issued 2016-05-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/64362
dc.description.abstract [EN] With the turn of the decade, there has been a powerful shift in the way gaming is perceived and its potential impact. With the rise of Tangible User Interfaces (TUI), the advances in the field of Gamification and the willingness of users to accept new technologies in the field of gaming, more studies, projects and academic research papers are looking into the possibility of combining the three in a more day to day way. On the heels of the work on “Tangibot” done by ISSI Group, Department of Computer Systems and Computation (DSIC), we now bring you a possible next step in the evolution of said project, one that can not only potentially improve the results of the original project, but that can potentially expand its possible fields of application. Similar tests to those used in the original Tangibot are applied as well as groundwork for a new method of virtual and real world interaction. The tests are meant to test the viability of this new form of interaction, using an AppMATe and an android tablet to control the Tangibot. Unity is used to create a virtual duplication of the real world board used originally in the first incarnation, which is to be expanded on in future work. es_ES
dc.description.abstract [ES] Con el paso de la década, ha habido un cambio significativo en la manera en que los videojuegos son percibidos y su impacto potencial. Con el surgir de los Interfaces tangibles, los avances en el campo de la Gamificacion y la aceptación de nuevas tecnologías por parte de los usuarios además de proyectos y investigaciones académicas. Los mismos exploran la posibilidad de combinar todos estos elementos. A partir el proyecto Tangibot, que fue realizado por el grupo ISIS del DSIC de la Universidad Politécnica de Valencia, con nuestro proyecto, intentamos traer el siguiente paso en la evolución del mismo, abriendo las puertas a no solo a la posibilidad de mejorar sus sistema de control, sino además expandir los posibles campos de aplicación. Se han utilizado pruebas similares al Tangibot y se explica una nueva inclusión de un elemento virtual. Las pruebas están diseñadas para comprobar la viabilidad de controlar el Tangibot con un AppMATe y una tableta android. Unity es utilizado para crear una duplicación del mapa físico en digital y será expandido en trabajos futuros. es_ES
dc.format.extent 61 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject interfaz de usuario tangible es_ES
dc.subject Juegos cognitivos es_ES
dc.subject Gamificación es_ES
dc.subject Tangible User Interfaces es_ES
dc.subject Cognitive games es_ES
dc.subject Gamification es_ES
dc.subject.classification LENGUAJES Y SISTEMAS INFORMATICOS es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Ingeniería del Software, Métodos Formales y Sistemas de Información-Màster Universitari en Enginyeria del Programari, Mètodes Formals i Sistemes D'Informació es_ES
dc.title A usability study of a Tactile-Tangible User Interface for the remote control of a Robotic Element on interactive surfaces es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Servicio de Alumnado - Servei d'Alumnat es_ES
dc.description.bibliographicCitation Fernández Saviñón, JF. (2015). A usability study of a Tactile-Tangible User Interface for the remote control of a Robotic Element on interactive surfaces. http://hdl.handle.net/10251/64362 es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


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