- -

The retail site location decision process using GIS and the analytical hierarchy process

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The retail site location decision process using GIS and the analytical hierarchy process

Mostrar el registro completo del ítem

Roig Tierno, H.; Baviera Puig, MA.; Buitrago Vera, JM.; Mas Verdú, F. (2013). The retail site location decision process using GIS and the analytical hierarchy process. Applied Geography. 40:191-198. doi:10.1016/j.apgeog.2013.03.005

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/64854

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The retail site location decision process using GIS and the analytical hierarchy process
Autor: Roig Tierno, Honorat Baviera Puig, Maria Amparo Buitrago Vera, Juan Manuel Mas Verdú, Francisco
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Economía y Ciencias Sociales - Departament d'Economia i Ciències Socials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The opening of a new establishment is a critical factor for firms in the retail sector because the decision carries with it a series of very serious financial and corporate image risks. This paper presents the development ...[+]
Palabras clave: Geocompetition , Geodemand , Kernel density , Retail site location , Geographic information systems , Analytical hierarchy process (AHP)
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Applied Geography. (issn: 0143-6228 )
DOI: 10.1016/j.apgeog.2013.03.005
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.apgeog.2013.03.005
Agradecimientos:
The authors would like to thank the Consum-Universitat Politècnica de València Chair (Cátedra) for its collaboration in this study
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem