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New 0-D methodology for predicting NO formation under continuously varying temperature and mixture composition conditions

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New 0-D methodology for predicting NO formation under continuously varying temperature and mixture composition conditions

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Benajes Calvo, JV.; López Sánchez, JJ.; Molina Alcaide, SA.; Redón Lurbe, P. (2015). New 0-D methodology for predicting NO formation under continuously varying temperature and mixture composition conditions. Energy Conversion and Management. 91:367-376. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2014.12.010

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/65310

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Metadatos del ítem

Título: New 0-D methodology for predicting NO formation under continuously varying temperature and mixture composition conditions
Autor: Benajes Calvo, Jesus Vicente López Sánchez, José Javier Molina Alcaide, Santiago Alberto Redón Lurbe, Pau
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
The development of new diesel combustion modes characterized by low combustion temperatures, to minimize the NOx emissions, has caused a noticeable change in the diesel spray s structure and in the NOx chemistry, gaining ...[+]
Palabras clave: NO formation , Diffusion combustion , Diesel engines , Chemical kinetics , 0-D modeling
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2014.12.010
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.enconman.2014.12.010
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2008-06448/ES/ESTUDIO DE COMPRENSION DE PROCESOS DE COMBUSTION DIESEL CON BAJA FORMACION DE HOLLIN/
Agradecimientos:
The authors would like to acknowledge the contribution of the Spanish Ministry of Economic and Competitively for the financial support of the present research study associate to the projects TRA 2008-06448 (VELOSOOT) and ...[+]
Tipo: Artículo

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