Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Santiago Martin de Madrid, Paula | es_ES |
dc.contributor.author | Belmar Martínez, Mónica | es_ES |
dc.date.accessioned | 2016-07-29T08:36:02Z | |
dc.date.available | 2016-07-29T08:36:02Z | |
dc.date.created | 2016-07-07 | |
dc.date.issued | 2016-07-29 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/68422 | |
dc.description.abstract | [EN] The TFM Solitudes. Forms of introspection and independence investigates issues related to the pictorial representation of intimacy and its reflection in the spaces and everyday objects with special emphasis on the use of light and contrasts according to th e theoretical contributions of authors such as Maurice Merleau - Ponty, Ernst Gombrich and Rudolf Arnheim. In the same proyect we analyzed concepts of solitude, introspection, independence, intimacy and privacy, for which we have established two views. On th e one hand, we have relied on the theory of Gaston Bachelard in order to develop an approach of space privacy represented by the house and everyday objects. On the other, our interest has focused on the oneiric space through the language of dreams wirh the contributions of Sigmund Freud, as w ell approaches as symbols from such as those developed by Juan Eduardo Cirlot. Also, the art project that accompanies this research aims to study the individual by representing closed and intimate spaces in which the light has great symbolism. somber and personal living quarters with a narrative sequence through different spaces, as a whole form a single story with nuances and details that, in turn, offer the viewer the possibility of extrapolating their own experiences | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El TFM Soledades. Formas de introspección e independencia investiga a cerca del análisis de los símbolos oníricos, la intimidad del ser y su reflejo en los propios objetos cotidianos dotándolos de mayor énfasis a partir de la luz y sus contrastes. La práctica artística que acompaña esta investigación pretende la observación del ser a través de espacios cerrados e íntimos en el que la luz adquiere un gran simbolismo; habitáculos sombríos con mucha personalidad en los que podremos observar una secuencia narrativa a través de los diferentes cuadros, pues el conjunto tienen la pretensión de formar una única historia personal pero con matices y detalles que pueda extrapolar el espectador a sus propias vivencias. | es_ES |
dc.format.extent | 98 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Pintura | es_ES |
dc.subject | Arte | es_ES |
dc.subject | Luz | es_ES |
dc.subject | Óleo | es_ES |
dc.subject | Individuo | es_ES |
dc.subject | Soledad | es_ES |
dc.subject | Espacio interior | es_ES |
dc.subject | Introspección | es_ES |
dc.subject | Simbolismo | es_ES |
dc.subject.classification | PINTURA | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Producción Artística-Màster Universitari en Producció Artística | es_ES |
dc.title | SOLEDADES. FORMAS DE INTROSPECCIÓN E INDEPENDENCIA | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Pintura - Departament de Pintura | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación Arte y Entorno - Centre d'Investigació Art i Entorn | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Belmar Martínez, M. (2016). SOLEDADES. FORMAS DE INTROSPECCIÓN E INDEPENDENCIA. http://hdl.handle.net/10251/68422. | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\50765 | es_ES |