- -

Didáctica de las matemáticas y arquitectura: la razón áurea en la Lonja de Valencia

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Didáctica de las matemáticas y arquitectura: la razón áurea en la Lonja de Valencia

Show full item record

Donat, P.; Rueda, P.; Sánchez-Pérez, EA. (2016). Didáctica de las matemáticas y arquitectura: la razón áurea en la Lonja de Valencia. Modelling in Science Education and Learning. 9(2):13-24. doi:10.4995/msel.2016.6337.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/69959

Files in this item

Item Metadata

Title: Didáctica de las matemáticas y arquitectura: la razón áurea en la Lonja de Valencia
Secondary Title: Didactics of mathematics and architecture: the golden ratio in la Lonja de Valencia
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] This paper has a twofold purpose. First, to structure and relate a teaching experience on the tutoring of a graduation work in Mathematics made in the University of Valencia. The main property of the didactic purpose ...[+]


[ES] El objetivo del presente trabajo es doble. Por una parte, se pretende estructurar y relatar una experiencia docente de tutorización de un trabajo fin de grado de Matemáticas de la Universidad de Valencia. La característica ...[+]
Subjects: Grade final work , Mathematics , Golden ratio , Architecture , Lonja de Valencia , Trabajo fin de grado , Arquitectura , Razón áurea , Matematicas
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2016.6337
Publisher:
Universitat Politècnica de Valencia
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2016.6337
Type: Artículo

Location


 

References

Donat, P., Matemàtiques i Arquitectura: ulls matemàtics miren la ciutat de Valància, Trabajo Fin de Grado dirigido por Pilar Rueda. Universidad de Valencia. 2014.

Donat, P. and Rueda, P., (2016). The golden ratio in a civil Gothic building, Manuscrito.

de la Fuente Martínez, C., (2008). La divina proporción en el instituto Cardenal López de Mendoza. Un análisis de las proporciones del antiguo colegio San Nicolás. Sigma 33: 131–164. [+]
Donat, P., Matemàtiques i Arquitectura: ulls matemàtics miren la ciutat de Valància, Trabajo Fin de Grado dirigido por Pilar Rueda. Universidad de Valencia. 2014.

Donat, P. and Rueda, P., (2016). The golden ratio in a civil Gothic building, Manuscrito.

de la Fuente Martínez, C., (2008). La divina proporción en el instituto Cardenal López de Mendoza. Un análisis de las proporciones del antiguo colegio San Nicolás. Sigma 33: 131–164.

Hambidge, J., Dynamic Symmetry: The Greek Vase. Yale University Press, New York, 1920.

Ramírez Blanco, M. J. (2013). La Lonja de Valencia y su conjunto monumental, origen y desarrollo constructivo. Evolución de sus estructuras: Sinopsis de las intervenciones más relevantes. Siglos XV al XX. Editorial de Universtat Politècnica de Valància.

Sánchez-Pérez, E. A., Garcia Raffi, L. M., Sánchez-Pérez, J. V. (1999). Introducción de las técnicas de modelización para el estudio de la física y de las matemáticas en los primeros cursos de las carreras técnicas, Ense-anza de las Ciencias, 17(1), 119-129.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record