- -

Design of conceptual maps for Massive Open Online Courses (MOOCS)

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Design of conceptual maps for Massive Open Online Courses (MOOCS)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Barrachina, Xavier es_ES
dc.contributor.author Conejero, J. Alberto es_ES
dc.contributor.author Jordan-Lluch, Cristina es_ES
dc.contributor.author Murillo Arcila, Marina es_ES
dc.date.accessioned 2016-09-27T12:49:39Z
dc.date.available 2016-09-27T12:49:39Z
dc.date.issued 2015-03
dc.identifier.isbn 978-84-606-5763-7
dc.identifier.issn 2340-1079
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/70493
dc.description.abstract Massive Open Online Courses have opened a new perspective for learning. The fragmentation of their contents made them easier to follow and permits a faster access to each single video where a content is presented. Nevertheless, this fragmentation is also a handicap in order to set the connections between different contents. We propose the use of concept maps for showing the interconnection of the contents of the course. These maps are elaborated by the teachers and offered as a material of the course. We also expect that these maps will facilitate a deeper learning and the retention of the students in the course. es_ES
dc.description.sponsorship The development of the MOOC and this research has been supported by the Departamento de Matemática Aplicada of the Universitat Politècnica de València under the project Aplicaciones de la Teoría de Grafos a la vida real, within the call Ayudas para proyectos de innovación docente en el DMA de la UPV (PID-DMA 2013). es_ES
dc.format.extent 5 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher IATED es_ES
dc.relation.ispartof INTED2015 Proceedings es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject MOOC es_ES
dc.subject Concept mapping es_ES
dc.subject Online education es_ES
dc.subject.classification MATEMATICA APLICADA es_ES
dc.title Design of conceptual maps for Massive Open Online Courses (MOOCS) es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PID-DMA 2013/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Pura y Aplicada - Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Multidisciplinar - Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària es_ES
dc.description.bibliographicCitation Barrachina, X.; Conejero, JA.; Jordan-Lluch, C.; Murillo Arcila, M. (2015). Design of conceptual maps for Massive Open Online Courses (MOOCS). En INTED2015 Proceedings. IATED. 2074-2078. http://hdl.handle.net/10251/70493 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.conferencename 9th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2015) es_ES
dc.relation.conferencedate March 2-4, 2015 es_ES
dc.relation.conferenceplace Madrid, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion https://library.iated.org/view/BARRACHINA2015DES es_ES
dc.description.upvformatpinicio 2074 es_ES
dc.description.upvformatpfin 2078 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.senia 294892 es_ES
dc.contributor.funder Universitat Politècnica de València es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem