[ES] El presente trabajo se centra en la elaboración de un aritmómetro mediante el uso del
lenguaje de programación Scratch. Una vez finalizada, será incluida en la página web
del Museo de Informática de la Escola Tècnica ...[+]
[ES] El presente trabajo se centra en la elaboración de un aritmómetro mediante el uso del
lenguaje de programación Scratch. Una vez finalizada, será incluida en la página web
del Museo de Informática de la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica con el
objetivo de demostrar la potencia del lenguaje Scratch, animar a más usuarios a usarlo
para aprender programación de forma amena y difundir conocimientos que el museo
nos aporta. En primer lugar se analizará la historia que hay detrás de esta calculadora así
como sus funcionalidades, diseño y uso. Posteriormente se explicarán las bases del lenguaje
de programación Scratch, el cual se adapta a la creación de cualquier programa de
manera sencilla mediante el uso de diversas herramientas que ofrece. Por último, se explicará
el procedimiento que se ha seguido para desarrollar el programa y así demostrar
a los usuarios todas las posibilidades que Scratch nos aporta.
[-]
[CA] El present treball se centra en l’elaboració d’un aritmòmetre mitjançant l’ús del llenguatge
de programació Scratch. Una vegada finalitzada, serà inclosa en la pàgina web
del Museu d’Informàtica de l’Escola Tènica ...[+]
[CA] El present treball se centra en l’elaboració d’un aritmòmetre mitjançant l’ús del llenguatge
de programació Scratch. Una vegada finalitzada, serà inclosa en la pàgina web
del Museu d’Informàtica de l’Escola Tènica Superior d’Enginyeria Informàtica amb l’objectiu
de demostrar la potència del llenguatge Scratch, animar a més usuaris a utilitzar-lo
per aprendre programació de forma amena i difondre coneixements que el museu ens
aporta. En primer lloc s’analitzarà la història que hi ha darrere d’aquesta calculadora
així com les seues funcionalitats, disseny i ús. Posteriorment s’explicaran les bases del
llenguatge de programació Scratch, el qual s’adapta a la creació de qualsevol programa
de manera senzilla mitjançant l’us de diverses eines que ofereix. Per a finalitzar, s’explicarà
el procediment que s’ha seguit per a desenvolupar el programa i així demostrar als
usuaris totes les possibilitats que Scratch ens aporta.
[-]
[EN] This paper focuses on the creation of an arithmometer using Scratch, a programming
language. Once concluded, it will be posted on the Museum of Computer Science’s
website at the “Escola Tècnica Superior d’Enginyeria ...[+]
[EN] This paper focuses on the creation of an arithmometer using Scratch, a programming
language. Once concluded, it will be posted on the Museum of Computer Science’s
website at the “Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica” with the objective of
demonstrating the power of the Scratch language, to encourage users to use it more in
order to learn programming in a more pleasant manner and to spread the knowledge that
the museum supplies. In the first place, we will analyze the history behind this calculator
as well as its functionality, design and use. Then, we will explain the bases of the Scratch
programming language which adapts to the creation of any program in a simple way by
using the diverse tools which it offers. Finally, we will explain the procedure which has
been followed in order to develop the program and thus show users all the possibilities
Scratch offers.
[-]
|