- -

Reducing Channel Contention in Vehicular Environments Through an Adaptive Contention Window Solution

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Reducing Channel Contention in Vehicular Environments Through an Adaptive Contention Window Solution

Mostrar el registro completo del ítem

Balador, A.; Tavares De Araujo Cesariny Calafate, CM.; Cano Escribá, JC.; Manzoni, P. (2013). Reducing Channel Contention in Vehicular Environments Through an Adaptive Contention Window Solution. IEEE. https://doi.org/10.1109/WD.2013.6686512

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/70971

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Reducing Channel Contention in Vehicular Environments Through an Adaptive Contention Window Solution
Autor: Balador, Ali Tavares de Araujo Cesariny Calafate, Carlos Miguel Cano Escribá, Juan Carlos Manzoni, Pietro
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica
Fecha difusión:
Resumen:
Intelligent Transportation Systems (ITS) are attracting growing attention both in industry and academia due to the advances in wireless communication technologies, and a significant demand for a wide variety of applications ...[+]
Palabras clave: IEEE 802.11 Standards , Vehicles , Medium Access Control , Vehicular ad hoc networks , Intelligent transportation systems
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
ISBN: 978-1-4799-0542-3
Fuente:
(issn: 2156-9711 )
DOI: 10.1109/WD.2013.6686512
Editorial:
IEEE
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1109/WD.2013.6686512
Título del congreso: IFIP Wireless Days 2013
Lugar del congreso: Valencia, España
Fecha congreso: November 13-15, 2013
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2011-27543-C03-01/ES/WALKIE-TALKIE: SOPORTE A ENTORNOS DE TRANSPORTE SEGURO, INTELIGENTE Y SOSTENIBLE PARA LA FUTURA GENERACION DE COCHES INTELIGENTES/
Descripción: © 2013 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
Agradecimientos:
This work was partially supported by the Ministerio de Ciencia e Innovacióm , Spain, under Grant TIN2011-27543-C03-01
Tipo: Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem