Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Molero Prieto, Xavier | es_ES |
dc.contributor.author | García Canut, Joan Antoni | es_ES |
dc.coverage.spatial | east=-0.3481064999999717; north=39.4827755; name=Universitat Politècnica de València, Museu d'Informàtica, Passatge Amparo Rivelles, 46022 València, Espanya | |
dc.date.accessioned | 2016-10-04T08:19:20Z | |
dc.date.available | 2016-10-04T08:19:20Z | |
dc.date.created | 2016-09-14 | |
dc.date.issued | 2016-10-04 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/71080 | |
dc.description.abstract | [CA] El present treball es focalitza en el disseny i implementació de la primera calculadora mecànica impulsada per tecla, el comptòmetre. Per al seu disseny i implementació s’utilitza el llenguatge de programació Scratch desenvolupat pel MIT. Una vegada el comptòmetre implementat, està disponible a la pàgina web del Museu d’Informàtica de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica amb l’objectiu de col·laborar amb el museu per a la difusió cultural i preservar el patrimoni digital. Al mateix temps, es dona a conèixer la potència del llenguatge de programació Scratch, un llenguatge senzill, didàctic i que no hi cal cap requisit mínim previ. Respecte a la memòria, primer es realitza un repàs dins del marc històric i social al que pertany el comptòmetre. Després es profunditza amb el comptò- metre per a conèixer com funciona el seu mecanisme, per a què s’utilitza, quins models es fabricaren i el tipus d’operacions aritmètiques. Per acabar, es dissenya i s’implementa el comptòmetre amb Scratch amb l’objectiu de donar la mateixa funcionalitat que un comptòmetre d’aquella època. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El presente trabajo se centra en el diseño e implementación de la primera calculadora mecánica impulsada por tecla, el comptómetro. Para su diseño e implementación se utiliza el lenguaje de programación Sctach desenvolupado por el MIT. Una vez el comptómetro implementado, está disponible en la página web del Museo de Informática de la Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática con el objetivo de colaborar con el museo para la difusión cultural y preservar el patrimonio digital. Al mismo tiempo, se da a conocer la potencia del lenguaje de programación Scratch, un lenguaje sencillo, didáctico y que no necesita ningún requisito mínimo previo. Respecto a la memoria, primero se realiza un repaso dentro del marco histórico y social al que pertenece el comptómetro. Después se profundiza con el comptómetro para conocer cómo funciona, para qué se utiliza, qué modelos se fabricaron y el tipo de operaciones aritméticas. Para finalizar, se diseña y se implementa el comptómetro con Scratch con el objetivo de dar la misma funcionalidad que un comptómetro de aquella época. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] The current work is focused on the design and implementation of the first mechanical calculator driven by key, the Comptometer. In this work I have used Scratch programming language for their design and implementation developed by the MIT. The comptometer will available in the web site of the Computing Museum of the Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica with the objective to collaborate with the museum for the cultural diffusion and save the digital heritage. In the same time, also demonstrate the power of the Scratch programming language, an easy language, didactic that does not need previous minimum requirement. In the memory, first is analyzed a review within the historical and social context that comptometer belongs. After we will discover how comptometer works, their main use, the comptometer models and the arithmetical operations. By last, the comptometer is designed and implemented with the main goal to provide the same funcionality that a comptomter in that time. | es_ES |
dc.format.extent | 113 | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Arqueologia informàtica | es_ES |
dc.subject | Comptòmetre | es_ES |
dc.subject | Programació | es_ES |
dc.subject | Scratch | es_ES |
dc.subject | Museu d’Informàtica | es_ES |
dc.subject | Patrimoni digital | es_ES |
dc.subject | Calculadora mecànica | es_ES |
dc.subject | Comptómetro | es_ES |
dc.subject | Museo de Informática | es_ES |
dc.subject | Computer archeology | es_ES |
dc.subject | Computer Museum | es_ES |
dc.subject | Digital heritage | es_ES |
dc.subject | Mechanical calculator | es_ES |
dc.subject.classification | ARQUITECTURA Y TECNOLOGIA DE COMPUTADORES | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Ingeniería Informática-Grau en Enginyeria Informàtica | es_ES |
dc.title | Arqueologia informàtica: disseny i implementació d’un comptòmetre amb Scratch | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Informática de Sistemas y Computadores - Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | García Canut, JA. (2016). Arqueologia informàtica: disseny i implementació d’un comptòmetre amb Scratch. http://hdl.handle.net/10251/71080. | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\34654 | es_ES |