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A physically based methodology to extrapolate performance maps of radial turbines

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A physically based methodology to extrapolate performance maps of radial turbines

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Payri González, F.; Serrano Cruz, JR.; Fajardo, P.; Reyes Belmonte, MÁ.; Gozalbo Belles, R. (2012). A physically based methodology to extrapolate performance maps of radial turbines. Energy Conversion and Management. 55:149-163. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2011.11.003

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/72759

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Título: A physically based methodology to extrapolate performance maps of radial turbines
Autor: Payri González, Francisco Serrano Cruz, José Ramón Fajardo, Pablo Reyes Belmonte, Miguel Ángel Gozalbo Belles, Ricardo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
This paper details a physically based methodology to perform an extrapolation of the radial turbine performance maps, both mass flow characteristics and the efficiency curve. This method takes into account a narrow range ...[+]
Palabras clave: Efficiency extrapolation , Mass flow rate maps extrapolation , Physical equations based extrapolation , Radial gas turbines , Turbochargers , Different sizes , Efficiency curves , Experimental data , Fundamental equations , Mass flow , Mass flow rate , Performance maps , Physical equations , Physically based , Radial turbines , Specific information , Third parties , Efficiency , Extrapolation , Flow rate , Gas compressors , Mass transfer , Pipe flow , Superchargers , Turbines
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2011.11.003
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.enconman.2011.11.003
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2010-16205/ES/SUPERACION DE LIMITES TERMOFLUIDODINAMICOS EN MICRO-MOTORES DIESEL PARA VEHICULOS HIBRIDOS ENCHUFABLES/
Agradecimientos:
The authors wish to thank the economical support for this work to Spanish Grant TRA2010-16205 from Ministerio de Ciencia e Innovacion. Direccion General de Investigacion y Gestion del Plan Nacional de I+D+i.
Tipo: Artículo

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