Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Valcárcel Andrés, Juan Cayetano | es_ES |
dc.contributor.author | Nascimento, Rita Carmen | es_ES |
dc.date.accessioned | 2016-11-18T11:45:19Z | |
dc.date.available | 2016-11-18T11:45:19Z | |
dc.date.created | 2016-09-13 | |
dc.date.issued | 2016-11-18 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/74350 | |
dc.description.abstract | [EN] This Masters' Final Thesis approaches the study of the Documental Centres as documental sources for Heritage Conservation, in this particular case the Architectonic, focusing on the photographic database of the Angra do Heroísmo Museum (MAH) as the research source. Therefore, we make a reflection about photography since its conception, covering its apparition and development in Portugal, as well as its relation with the area of Conservation and Restoration of material heritage. We will a nalyse photography in two views: as an object to be conserved and as a source of information. Though it may seem an excessively broad subject, since it is an area of interdisciplinary convergence, this work intends to contribute with reflections about the photographic specimens as photographic documental sources in the field of Conservation and Restoration, both in general and in the particular case of the Architecture of the city of Angra do Heroísmo. However mostly photographs that are in institutions an d MAH have not been specifically produced with the aim of serving in the research, represent an invaluable treasure as sources for historiography and consequently for the Conservation and Restoration of Heritage in architecture being that should take advan tage of the vast wealth of photographic images. So photographic and refers to the document or set of documents which support documentation is photography and any of its technical aspects: negative, positive, slide, etc. And it is carried out when a selecti on, analysis and treatment of photography is performed, so that it can be used later by researchers, users and professionals from different areas | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] En este trabajo se hace una reflexión sobre la fotografía desde su concepción, pasando por su aparición y su desarrollo en Portugal, así como por su relación con la Conservación y Restauración de Bienes Culturales. Abordamos la fotografía en dos vertientes: como objeto a conservar y como fuente de información. La segunda parte del trabajo aborda el estudio de los centros documentales como fuentes para la conservación, centrándonos en los fondos fotográficos del Museu de Angra do Heroísmo (MAH) como fuente de investigación. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Fondo documental | es_ES |
dc.subject | Patrimonio arquitectónico | es_ES |
dc.subject | Angra do Heroísmo | es_ES |
dc.subject | Fotografía | es_ES |
dc.subject.classification | PINTURA | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Conservación y Restauración de Bienes Culturales-Màster Universitari en Conservació i Restauració de Béns Culturals | es_ES |
dc.title | El acervo fotografico del Museu do Angra do Heroísmo como fuente para la conservación y restauración del património arquitectonico angrense | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Conservación y Restauración de Bienes Culturales - Departament de Conservació i Restauració de Béns Culturals | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Nascimento, RC. (2016). El acervo fotografico del Museu do Angra do Heroísmo como fuente para la conservación y restauración del património arquitectonico angrense. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/74350 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\49957 | es_ES |