Resumen:
|
[EN] All aspects of our reality are strongly dominated by images, whose presence in
our environment and everyday is enhanced. So what is the status of the visual
and how it affects our world? How to confront the violence ...[+]
[EN] All aspects of our reality are strongly dominated by images, whose presence in
our environment and everyday is enhanced. So what is the status of the visual
and how it affects our world? How to confront the violence it causes? From a
visual positioning before
“A perpetual joke” is the title of a series of pictorial works that aim to establish
a nip between image, environment and painting, while the construction and
development of a story from the painting itself is given. From a position at the
visual, the image as a transmitter of knowledge rethinks its role in the environ
-
ment and painting is questioned as an appropriate tool from which to make an
approach and rethinking the visual. His violent nature makes search tools to
deal with it, such as humor, which raises the need to build a story that brings
order. Since the continuous action, painting progresses as an expression of the
story, drawn from life experience.
[-]
[ES] Todos los aspectos de nuestra realidad están fuertemente dominados por
las imágenes, cuya presencia en nuestro medio y entorno se potencia día a
día. Entonces, cuál es el estado de lo visual y cómo afecta a nuestro ...[+]
[ES] Todos los aspectos de nuestra realidad están fuertemente dominados por
las imágenes, cuya presencia en nuestro medio y entorno se potencia día a
día. Entonces, cuál es el estado de lo visual y cómo afecta a nuestro mundo?
Cómo enfrentar la violencia que provoca?
“Una broma perpetua” da título a una serie de trabajos pictóricos que pre
-
tenden establecer un estrechamiento entre imagen, entorno y pintura, a la
vez que se da la construcción y el desarrollo de un relato propio desde la
pintura. Desde un posicionamiento ante lo visual, se replantea la imagen
como transmisora de conocimiento, su papel en el entorno y se cuestiona la
pintura como herramienta propicia desde la cual realizar un acercamiento y
replanteamiento de lo visual. Su naturaleza violenta hace buscar herramien
-
tas para enfrentarla, como el humor, que despierta la necesidad de construir
un relato que traiga orden. Desde la acción continuada, la pintura avanza
como expresión del relato, extraído de la experiencia vital.
[-]
|