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Alternative Teaching Methodology in Marine Engineering Courses: employing TIC & CFD Tools

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Alternative Teaching Methodology in Marine Engineering Courses: employing TIC & CFD Tools

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dc.contributor.author Gutiérrez Romero, José Enrique es_ES
dc.contributor.author Zamora, Blas es_ES
dc.contributor.author Esteve, Jerónimo A. es_ES
dc.date.accessioned 2016-11-23T13:07:58Z
dc.date.available 2016-11-23T13:07:58Z
dc.date.issued 2014-03-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/74522
dc.description.abstract [EN] An alternative teaching-learning methodology for the subject "Hydrodynamic, Resistance and Propulsion" in Degrees concerned with NAval Engineering, is presented. The goal of the pedagogical approach is the acquirement of appropiate skills related to the ability of analyzing and designing different types of ships. The blended learning concept is employed, including the supervised learnin as key ingredient. The roles of both Information and Communication Technologies (ICT) and Computational Fluid Dynamics (CFD), as educational tuools, are some specific features of the methodology. A pedagocial method that involves project based learning, using CFD, is applied. The evaluation of the student satisfaction is conducted by questionaries. es_ES
dc.description.abstract [ES] Se presenta la aplicación de un método docente alternativo en la enseñanza de la materia “Hidrodinámica, Resistencia y Propulsión”, en las titulaciones vinculadas con Ingeniería Naval. El procedimiento pedagógico persigue la consecución de las competencias pertinentes en los campos de análisis y de diseño de embarcaciones. Se apuesta por la enseñanza mixta presencial (on-line), siendo la supervisión de trabajos un ingrediente relevante. Como herramientas docentes, las Tecnologías de la Información y de las Comunicaciones (TICs), ası como la Dinámica de Fluidos Computacional (CFD), juegan un papel decisivo en la propuesta. Se aplica el modelo de Aprendizaje Basado en Proyectos. La satisfacción de los estudiantes se evalua a traves de cuestionarios es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Modelling in Science Education and Learning
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc) es_ES
dc.subject Marine Engineering es_ES
dc.subject Project-based Learning es_ES
dc.subject Information Technologies es_ES
dc.subject Computational Fluid Dynamics es_ES
dc.subject Ingeniería Naval es_ES
dc.subject Aprendizaje Basado en Proyectos es_ES
dc.subject Tecnologías de la Información es_ES
dc.subject Mecánica de Fluidos Computacional es_ES
dc.title Alternative Teaching Methodology in Marine Engineering Courses: employing TIC & CFD Tools es_ES
dc.title.alternative Metodología docente alternativa en titulaciones vinculadas con Ingeniería Naval: utilización de herramientas TIC y CFD es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2016-11-21T12:31:34Z
dc.identifier.doi 10.4995/msel.2014.2087
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Gutiérrez Romero, JE.; Zamora, B.; Esteve, JA. (2014). Alternative Teaching Methodology in Marine Engineering Courses: employing TIC & CFD Tools. Modelling in Science Education and Learning. 7:25-36. https://doi.org/10.4995/msel.2014.2087 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/msel.2014.2087 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 25 es_ES
dc.description.upvformatpfin 36 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 7
dc.identifier.eissn 1988-3145


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