- -

Un laboratorio virtual para la enseñanza del Krigeado

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Un laboratorio virtual para la enseñanza del Krigeado

Show full item record

Giménez Palomares, F.; Monsoriu Serra, JA.; Cuador Gil, JQ. (2014). Un laboratorio virtual para la enseñanza del Krigeado. Modelling in Science Education and Learning. 7:73-82. doi:10.4995/msel.2014.2120

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/74533

Files in this item

Item Metadata

Title: Un laboratorio virtual para la enseñanza del Krigeado
Secondary Title: A virtual laboratory for the teaching of Kriging
Author: Gimenez Palomares, Fernando Monsoriu Serra, Juan Antonio Cuador Gil, José Quintín
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Issued date:
Abstract:
[EN] The Kriging is an interpolation method which in practical terms is to find the best estimate of the value of a variable. For this weighting performed, ie a weight attached to each measured value so as to minimize ...[+]


[ES] El Krigeado es un método de interpolación que en términos prácticos consiste en encontrar la mejor estimación posible del valor de una variable. Para esto efectúa una ponderación, es decir, atribuye un peso a cada ...[+]
Subjects: Kriging , Semivariogram , Geostatistics , Virtual laboratory , Krigeado , Semivariograma , Geoestadística , Laboratorio virtual
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2014.2120
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2014.2120
Type: Artículo

References

• Bartolomé, A. R. (2004) Nuevas Tecnologías en el Aula. Guía de Supervivencia, ICE-Universitat de barcelona, Ed. Graó de IRIF, S.L.

• Cuador, J.Q., Monsoriu, J. A., Giménez, F., Castro, J.C. (2011) Promoting mathematical skills using the instructive program Krigeado, 2nd Promotion and Innovation with New Technologies in Engineering Education (FINTDI 2011), Teruel, IEEE Xplore Digital Library.

• León, J. A., Vizcarro, C. (1997) Nuevas tecnologías para el aprendizaje, Ediciones Pirámide. [+]
• Bartolomé, A. R. (2004) Nuevas Tecnologías en el Aula. Guía de Supervivencia, ICE-Universitat de barcelona, Ed. Graó de IRIF, S.L.

• Cuador, J.Q., Monsoriu, J. A., Giménez, F., Castro, J.C. (2011) Promoting mathematical skills using the instructive program Krigeado, 2nd Promotion and Innovation with New Technologies in Engineering Education (FINTDI 2011), Teruel, IEEE Xplore Digital Library.

• León, J. A., Vizcarro, C. (1997) Nuevas tecnologías para el aprendizaje, Ediciones Pirámide.

• Matheron, G. (1970) La Théorie des Variables Regionalisées et ses Application, Les Cahiers du Centre de Morphologie Mathematique de Fontainebleau, Fascicule 5, Ecole de Mines de Paris.

Olea, R. A. (1999). Geostatistics for Engineers and Earth Scientists. doi:10.1007/978-1-4615-5001-3

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record