- -

Educación para el Desarrollo Sostenible en asignaturas de Dirección de Operaciones. El caso del Banco de Alimentos de La Rioja

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Educación para el Desarrollo Sostenible en asignaturas de Dirección de Operaciones. El caso del Banco de Alimentos de La Rioja

Show full item record

Queiruga, D.; González Benito, J.; Rocha Valencia, LA.; Lannelongue Nieto, G. (2015). Educación para el Desarrollo Sostenible en asignaturas de Dirección de Operaciones. El caso del Banco de Alimentos de La Rioja. Working Papers on Operations Management. 6(1):22-37. doi:10.4995/wpom.v6i1.3155

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/75166

Files in this item

Item Metadata

Title: Educación para el Desarrollo Sostenible en asignaturas de Dirección de Operaciones. El caso del Banco de Alimentos de La Rioja
Secondary Title: Education for Sustainable Development in Operations Management subjects. The case of the Food Bank of the Rioja
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] Education for Sustainable Development at university level involves achieving certain skills as liability or personal involvement in social issues. We present a practice in the subject of Operations Management two ...[+]


[ES] La Educación para el Desarrollo Sostenible a nivel universitario implica alcanzar ciertas competencias como responsabilidad o involucración personal en temas sociales. En este trabajo presentamos una práctica en la ...[+]
Subjects: Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS) , Dirección de Operaciones , Education for Sustainable Development (ESD) , Operations Management
Copyrigths: Reconocimiento (by)
Source:
Working Papers on Operations Management. (eissn: 1989-9068 )
DOI: 10.4995/wpom.v6i1.3155
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/wpom.v6i1.3155
Type: Artículo

References

Alfalla-Luque, R., Medina-López, C., & Arenas-Márquez, F. J. (2011). Mejorando la formación en Dirección de Operaciones: la visión del estudiante y su respuesta ante diferentes metodologías docentes. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 14(1), 40-52. doi:10.1016/j.cede.2011.01.002

Aguiar, G.F; Peinado, J.; Cunha, J.C.; Aguiar, B.C.X.C. (2010). Las visitas Técnicas a Empresas como parte del Proceso de Ense-anza-Aprendizaje en Ingeniería Mecánica. Formación Universitaria, Vol. 3, Nº 5, pp. 21-28.

Barth, M., & Rieckmann, M. (2012). Academic staff development as a catalyst for curriculum change towards education for sustainable development: an output perspective. Journal of Cleaner Production, 26, 28-36. doi:10.1016/j.jclepro.2011.12.011 [+]
Alfalla-Luque, R., Medina-López, C., & Arenas-Márquez, F. J. (2011). Mejorando la formación en Dirección de Operaciones: la visión del estudiante y su respuesta ante diferentes metodologías docentes. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 14(1), 40-52. doi:10.1016/j.cede.2011.01.002

Aguiar, G.F; Peinado, J.; Cunha, J.C.; Aguiar, B.C.X.C. (2010). Las visitas Técnicas a Empresas como parte del Proceso de Ense-anza-Aprendizaje en Ingeniería Mecánica. Formación Universitaria, Vol. 3, Nº 5, pp. 21-28.

Barth, M., & Rieckmann, M. (2012). Academic staff development as a catalyst for curriculum change towards education for sustainable development: an output perspective. Journal of Cleaner Production, 26, 28-36. doi:10.1016/j.jclepro.2011.12.011

Bernardo, M.; Tarí J.J. (2013). Propuesta de código ético para la asignatura de Gestión de la Calidad: comparativa interuniversitaria. Revista de Educación en Contabilidad, Finanzas y Administración de Empresas (Educade), Vol. 4, pp. 111-123.

Bonilla Priego, M.J.; Fuentes Moraleda, L.; Vacas Guerrero, C.; Vacas Guerrero, T. (2012). Análisis del proceso de evaluación del Trabajo Fin de Grado en las nuevas titulaciones. Educade, Revista de Educación en Contabilidad, Finanzas y Administración de Empresas, Vol. 3, pp. 5-21.

Díaz-Garrido, E., Martín-Peña, M. L., & Sáchez-López, J. M. (2013). Aprendizaje cooperativo en la materia dirección de producción y operaciones. WPOM - Working Papers on Operations Management, 4(2). doi:10.4995/wpom.v4i2.1658

Díaz-Garrido, E., Martín-Peña, M. L., & Sáchez-López, J. M. (2013). Aprendizaje cooperativo en la materia dirección de producción y operaciones. WPOM - Working Papers on Operations Management, 4(2). doi:10.4995/wpom.v4i2.1658

Felder, R.M.; Brent, R. (2001). Effective strategies for cooperative learning. Journal Cooperation & Collaboration in College Teaching, Vol. 10, Nº 2, pp. 69-75.

Gessa Perera, A. (2011). La coevaluación como metodología complementaria de la evaluación del aprendizaje. Análisis y reflexión en las aulas universitarias. Revista de Educación, Vol. 354, pp. 749-764.

Gordillo Torres, J.J.; Perera Rodríguez, V.H. (2010). La rúbrica como instrumento pedagógico para la tutorización y evaluación de los aprendizajes en el foro online en Educación Superior. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, Vol. 36, pp. 141-149.

Lozano, R. (2010). Diffusion of sustainable development in universities’ curricula: an empirical example from Cardiff University. Journal of Cleaner Production, 18(7), 637-644. doi:10.1016/j.jclepro.2009.07.005

Lozano, R. (2010). Diffusion of sustainable development in universities’ curricula: an empirical example from Cardiff University. Journal of Cleaner Production, 18(7), 637-644. doi:10.1016/j.jclepro.2009.07.005

Lozano, R. (2010). Diffusion of sustainable development in universities’ curricula: an empirical example from Cardiff University. Journal of Cleaner Production, 18(7), 637-644. doi:10.1016/j.jclepro.2009.07.005

Lozano, R. (2010). Diffusion of sustainable development in universities’ curricula: an empirical example from Cardiff University. Journal of Cleaner Production, 18(7), 637-644. doi:10.1016/j.jclepro.2009.07.005

Mogensen, F.; Mayer, M.; Breiting, S. Varga, A. (2009). Educación para el desarrollo sostenible. Barcelona: Graó.

Roorda, N. (2001). AISHE. Auditing instrument for the integration of sustainability in higher education. DHO. Amsterdam.

Roorda, N. (2002). Assessment and policy development of sustainability in higher education with AISHE. In: Filho, W.L. (Ed.), Teaching Sustainability at Universities: Towards Curriculum Greening, Environmental Education, Communication and Sustainability. Peter Lang, Frankfurt.

Sidiropoulos, E. (2013). Education for sustainability in business education programs: a question of value. Journal of Cleaner Production (en prensa).

Steiner, G., & Posch, A. (2006). Higher education for sustainability by means of transdisciplinary case studies: an innovative approach for solving complex, real-world problems. Journal of Cleaner Production, 14(9-11), 877-890. doi:10.1016/j.jclepro.2005.11.054

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record