Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Queiruga, Dolores | es_ES |
dc.contributor.author | González Benito, Javier | es_ES |
dc.contributor.author | Rocha Valencia, Luz Amira | es_ES |
dc.contributor.author | Lannelongue Nieto, Gustavo | es_ES |
dc.date.accessioned | 2016-12-13T12:59:17Z | |
dc.date.available | 2016-12-13T12:59:17Z | |
dc.date.issued | 2015-02-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/75166 | |
dc.description.abstract | [EN] Education for Sustainable Development at university level involves achieving certain skills as liability or personal involvement in social issues. We present a practice in the subject of Operations Management two degrees: Engineering and Labor Relations and Human Resources, at University of La Rioja. To do this, we use four teaching activities, applied to the case of the Food Bank. These are: guided tour of the storehouse, practical lesson in the computer room with cooperative learning, oral presentation (with peer assessment using a rubric) and voluntary participation in a campaign to collect food. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] La Educación para el Desarrollo Sostenible a nivel universitario implica alcanzar ciertas competencias como responsabilidad o involucración personal en temas sociales. En este trabajo presentamos una práctica en la asignatura de Organización de la Producción de dos titulaciones: Grado en Ingeniería y Grado en Relaciones Laborales y Recursos Humanos, de La Universidad de La Rioja. Para ello, utilizamos cuatro actividades docentes, aplicadas al caso del Banco de Alimentos. Estas son: visita guiada al almacén, ejercicio en el aula de informática con aprendizaje cooperativo, exposición oral (con coevaluación mediante una rúbrica) y participación voluntaria en una campaña de recogida de alimentos.Education for Sustainable Development at university level involves achieving certain skills as liability or personal involvement in social issues. We present a practice in the subject of Operations Management two degrees: Engineering and Labor Relations and Human Resources, at University of La Rioja. To do this, we use four teaching activities, applied to the case of the Food Bank. These are: guided tour of the storehouse, practical lesson in the computer room with cooperative learning, oral presentation (with peer assessment using a rubric) and voluntary participation in a campaign to collect food. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Working Papers on Operations Management | |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS) | es_ES |
dc.subject | Dirección de Operaciones | es_ES |
dc.subject | Education for Sustainable Development (ESD) | es_ES |
dc.subject | Operations Management | es_ES |
dc.title | Educación para el Desarrollo Sostenible en asignaturas de Dirección de Operaciones. El caso del Banco de Alimentos de La Rioja | es_ES |
dc.title.alternative | Education for Sustainable Development in Operations Management subjects. The case of the Food Bank of the Rioja | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2016-12-13T12:53:59Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/wpom.v6i1.3155 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Queiruga, D.; González Benito, J.; Rocha Valencia, LA.; Lannelongue Nieto, G. (2015). Educación para el Desarrollo Sostenible en asignaturas de Dirección de Operaciones. El caso del Banco de Alimentos de La Rioja. Working Papers on Operations Management. 6(1):22-37. https://doi.org/10.4995/wpom.v6i1.3155 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/wpom.v6i1.3155 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 22 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 37 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 6 | |
dc.description.issue | 1 | |
dc.identifier.eissn | 1989-9068 |