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Controller tuning by means of multi-objective optimization algorithms: a global tuning framework

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Controller tuning by means of multi-objective optimization algorithms: a global tuning framework

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Reynoso Meza, G.; García-Nieto Rodríguez, S.; Sanchís Saez, J.; Blasco, X. (2013). Controller tuning by means of multi-objective optimization algorithms: a global tuning framework. IEEE Transactions on Control Systems Technology. 21(2):445-458. https://doi.org/10.1109/TCST.2012.2185698

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/75486

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Metadatos del ítem

Título: Controller tuning by means of multi-objective optimization algorithms: a global tuning framework
Autor: Reynoso Meza, Gilberto García-Nieto Rodríguez, Sergio Sanchís Saez, Javier Blasco, Xavier
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Automática e Informática Industrial - Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de Sistemas y Automática - Departament d'Enginyeria de Sistemes i Automàtica
Fecha difusión:
Resumen:
A holistic multi-objective optimization design technique for controller tuning is presented. This approach gives control engineers greater flexibility to select a controller that matches their specifications. Furthermore, ...[+]
Palabras clave: Controller tuning , Decision making , Evolutionary algorithm , Multiobjective optimization , Proportional-integral-derivative (PID) tuning
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
IEEE Transactions on Control Systems Technology. (issn: 1063-6536 ) (eissn: 1558-0865 )
DOI: 10.1109/TCST.2012.2185698
Editorial:
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1109/TCST.2012.2185698
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//FPI-2010-19/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-06-11/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//DPI2008-02133/ES/NUEVAS ESTRATEGIAS DE OPTIMIZACION MULTIOBJETIVO PARA LA IDENTIFICACION, CONTROL Y DISEÑO DE PROCESOS Y SISTEMAS/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2011-28082/ES/DISEÑO E IMPLEMENTACION DE PILOTOS AUTOMATICOS PARA VEHICULOS AEREOS NO TRIPULADOS (UAVS) MEDIANTE TECNICAS DE OPTIMIZACION Y CONTROL AVANZADO/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//ENE2011-25900/ES/GESTION OPTIMA MEDIANTE CONTROLADORES AVANZADOS DE PILAS DE COMBUSTIBLE TIPO PEM PARA APLICACIONES MOVILES Y ESTATICAS/
Descripción: © 2013 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
Agradecimientos:
This work was supported in part by the FPI-2010/19 Grant and the Project PAID-06-11 from the Universitat Politecnica de Valencia and in part by the Projects DPI2008-02133, TIN2011-28082, and ENE2011-25900 from the Spanish ...[+]
Tipo: Artículo

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