Resumen:
|
[EN] This work intends to compare th
e expressive resources of music and painting
through the production of abstract artworks.
The
images have
been produced from musical concepts such as texture, tone,
twang, ...[+]
[EN] This work intends to compare th
e expressive resources of music and painting
through the production of abstract artworks.
The
images have
been produced from musical concepts such as texture, tone,
twang, formal structure, tempo and sonority. For that purpose there has been
used rhetorica
l elements as synesthesia and isomorphism for the shapes, and
ellipsis and repetition for questioning the representation of time. The works,
which seek for the
procedural
immediacy of musical performance, has been
made
with a sketch aesthetic and in a very
reduced size because of its
comparison with chamber music pieces.
Finally, the work delve into the painting resources themselves and their effect
on the viewer when looking for a similar impression to the one music produces
on the listener
[-]
[ES] Este trabajo
se propone
comparar los recursos expresivos de la música y la
pintura mediante la producción de obras abstractas.
Las imágenes se han realizado a partir de conceptos musicales como
textura, ...[+]
[ES] Este trabajo
se propone
comparar los recursos expresivos de la música y la
pintura mediante la producción de obras abstractas.
Las imágenes se han realizado a partir de conceptos musicales como
textura,
tonalidad, timbre, estructura formal, tempo y sonoridad. Para ello se han
empleado elementos retóricos como la sinestesia y los isomorfismos para la
forma, y la elipsis y la repetición para cuestionarnos la representación del
tiempo. Las obras
, qu
e buscan la inmediatez procesual de la interpretación
musical,
están realizadas con
una estética de boceto
y en un formato muy
reducido por su compara
ción con las obras de música de cámara.
El trabajo finalmente ahonda en los propios recursos expresivos de
la pintura y
su efecto sobre el espectador al buscar una impresión semejante a la que la
música produce en el oyente
[-]
|