Resumen:
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[EN] This one worked he thinks about how to study in depth the design and
personages' characterization. Proposing imaginary illustrated to cover the
vision of the meat and its relation with the technological and digital ...[+]
[EN] This one worked he thinks about how to study in depth the design and
personages' characterization. Proposing imaginary illustrated to cover the
vision of the meat and its relation with the technological and digital way in the
contemporary society of the S. XXI. Introducing the figure of the monstrous
thing inside the extraordinary genre of the science fiction, analyzing the
visionary creations and posthuman interpretations up to coming to the myth
ciborg commented at present.
Departing from the novel Neuromante, from William Gibson 1984 like study
object, there has developed a series of illustrations of the personages and
reported ambiences. Recapturing the world created by Gibson in the
comparative one with the current cybercultural panorama. Histories of science
fiction developed in two ambiences, the acquaintance as “native“ and the
cyberspace, a stage of social frameworks ruled by the constant disobedience of
the obsolete meat, a world marginal and chaotic, full of metal and psychotic
dementia. A familiar world to our life in Internet, connected and
retroalimentados for the information in network, constructing and designing
the real potentiality of the SXXII.
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[ES] Este trabajo busca profundizar en el diseño y caracterización de personajes.
Proponiendo un imaginario ilustrado que recorra la visión y concepción del
cuerpo y su relación con el medio tecnológico y digital en la ...[+]
[ES] Este trabajo busca profundizar en el diseño y caracterización de personajes.
Proponiendo un imaginario ilustrado que recorra la visión y concepción del
cuerpo y su relación con el medio tecnológico y digital en la sociedad
contemporánea del S.XXI. Introduciendo la figura de lo monstruoso dentro del
extraordinario género de la ciencia ficción, analizando las visionarias
creaciones e interpretaciones posthumanas hasta llegar al mito ciborg,
comentado en la actualidad.
Partiendo de la novela Neuromante, de William Gibson 1984 como objeto de
estudio, se han desarrollado una serie de ilustraciones de los personajes y
ambientes relatados. Retomando el mundo creado por Gibson en una
comparativa con el actual panorama cibercultural. Historias de ciencia ficción
desarrolladas en dos ambientes, el conocido como “natural” y el ciberespacio,
un escenario de entramados sociales regido por la constante transgresión de la
carne obsoleta, un mundo marginal y caótico, lleno de metal y demencias
psicóticas. Un mundo familiar a nuestra vida en internet, conectados y
retroalimentados por la información en red, construyendo y diseñando la real
virtualidad del SXXII.
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