Resumen:
|
[EN] The work is a landscape sequential series. It consists of 24 fragments inspired in
pictures took after a fire 4 years ago. The series is composed by two correlative
parts situated one above the other, that talks to ...[+]
[EN] The work is a landscape sequential series. It consists of 24 fragments inspired in
pictures took after a fire 4 years ago. The series is composed by two correlative
parts situated one above the other, that talks to each other: the shape of the
natural elements such us trees and the horizon belong to a line sew with thread,
the spot match to the ash with the binder, that project the part of the land with
volume.
Landscapes are robust and arduous from wich I extract a delicate poetry about
time and the eternal. From restricted palette and language, marked by an
meridian horizon wich determine the horizontal tension. Crafted with a certain
grade of deliverate privatism in comparison with the thread embroidered
picture, delicate and feminine. A language between the robust and the fine.
The work is develop like a ensamble that have an identity principle cohesionate
with the work of the dramatis Alejandro Casona, "Trees dies on their feets".
The development has turn around the studied parameters about scenery and
time, stablishing a concept relationship.
A beginning based on photographic captures of the landscape, wich has been
processed trough the experimentation of several ways with the election of the
materials an techniques in order to provide an effective end result, plastic and
conceptually.
[-]
[ES] En la memoria presentamos una serie paisajística secuencial. Consta de 24
fragmentos inspirados de las fotos tomadas hace 4 años tras un incendio. La
serie se constituye en dos partes correlativas situadas físicamente ...[+]
[ES] En la memoria presentamos una serie paisajística secuencial. Consta de 24
fragmentos inspirados de las fotos tomadas hace 4 años tras un incendio. La
serie se constituye en dos partes correlativas situadas físicamente la una sobre
la otra, que dialogan entre sí. La forma de los elementos naturales como los
árboles y el horizonte pertenecen a la línea cosida con hilo, la mancha
corresponde a la ceniza con aglutinante que proyecta con volúmenes la parte
del terreno.
En primer lugar hablaremos sobre ‘’El tiempo’’, un concepto que desglosaremos
en varios puntos desde un avance recíproco con la producción plástica. Es decir,
el trabajo conceptual irá desarrollándose de manera paralela a la parte física.
En la obra temprana hablaremos sobre el instante y la captura del tiempo, sobre
el ciclo y lo que se transforma y sobre la destrucción y regeneración desde el
recuerdo. En la obra final profundizaremos en la identidad espiritual del paisaje
cohesionada con la obra del dramaturgo Alejandro Casona Los árboles mueren
de pie.
Además observaremos cómo la costura transfiere a la obra una narrativa
emotiva y estudiaremos su uso en los antecedentes históricos en el trabajo
femenino.
Desarrollaremos ‘’el paisaje’’ con sus cualidades temporales y nos centraremos
en los árboles como individuos con capacidades expresivas. Para ello nos
apoyaremos en el estudio de referentes que trabajan ‘’la naturaleza’’.
[-]
|