Resumen:
|
[EN] I
n
the present document, our own sculptural artwork proposal is presented
base don
the idea of exploring the reinterpretation of art trough the measn of
geometric shapes.
T
he
artwork to
be ...[+]
[EN] I
n
the present document, our own sculptural artwork proposal is presented
base don
the idea of exploring the reinterpretation of art trough the measn of
geometric shapes.
T
he
artwork to
be developed is
́ ́
bodegón
con cachar
ros
``
by the Barroc
artista
Francisco de
Zurbarán
.
W
e
will not only analyse the stylistic features of the
artist
́s time but also go into depth regarding the still life topic itself.
O
nce
we collect all the data, we will create a point of connection for the bases
of all the
Works
undertaken in previous courses which are all very similar and
have geometry as a point in common.
I
n
order
to achieve this, we will ta
ke into account the great Spa
nish
artist
s
from
the sculptural and pictoric fields, as in our
opinión
they have been the
central reference in our
p
roject
.
Likewise, they all share a relationship wi
th
geometry in their
Works
.
A
rti
sts
such as Juan Gris and
Pablo
Picasso in the cubist paintings, and the
sculptors Jorge de Oteiza, Ram
ón de Soto, Gerardo Rueda and Miquel Navarro
from the
constructivist perspective.
F
inally,
we will set out the steps we have followed in the construction o
f our
personal reinterpretation of Francisco de Zurbar
án
́s still life.
L
astly,
we will
exhibit
i ton
the basis of several key features such as Tenebrism with its
contrast of light and dark.
[-]
[ES] En el presente documento,
se expone nuestra
propuesta personal escultórica,
basándonos
en la idea de explorar mediante los cuerpos geométricos la
reinterpretación de una obra pictórica.
La obra ...[+]
[ES] En el presente documento,
se expone nuestra
propuesta personal escultórica,
basándonos
en la idea de explorar mediante los cuerpos geométricos la
reinterpretación de una obra pictórica.
La obra pictórica a desarrollar, es el ́ ́bodegón con ca
charros`` del artista
barroco Francisco de Zurbarán, por tanto nos interesa investigar las
características de la época del
artista
, así como profundizar en el tema del
bodegón.
Una vez tengamos todos los datos, crearemos un punto de conexión partiendo
de tod
os los trabajos realizados en cursos pasados, muy relacionados entre sí,
siempre co
n la geometría como punto en común
.
Para ello, recurriremos a grandes artistas españoles, de ámbito escultórico y
pictórico, siendo para nosotros un referente en nuestro pr
oyecto. Del mismo
modo todos ellos tendrán relación con la geometría en sus trabajos.
Tratándose de artistas como: Juan gris y Pablo Picasso en la pintura cubista
.
y
de los escultores:
Jorge Oteiza, Ramón De Soto,
Gerardo Rueda
y Miquel
Navarro
desde el pu
nto de vista constructivista
geométrico
.
Para finalizar, expondremos los pasos que hemos realizado en la construcción
de nuestra reinterpretación personal del bodegón de Francisco de Zurbarán.
Y
t
erminaremos
exhibiéndola
partiendo de algunas carac
terísticas, como el
tenebrismo con su juego de luces y sombras
[-]
|