Resumen:
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[EN] The show of the Real is a series of photomontages describing current
events, poses a reflection on them, on how they are communicated and ex
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perienced. They have as reference in the history ...[+]
[EN] The show of the Real is a series of photomontages describing current
events, poses a reflection on them, on how they are communicated and ex
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perienced. They have as reference in the history of art works such as John
Heartfield, Josep Renau, Martha Rosler or Barbara Krugler; and as a theoreti
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cal reference the text of the philosopher Slavoj Zizek, Welcome to the desert
of the Real (2002). These artistic references are characterized by having used
the photomontage to express their ideas. Normally their messages are criti
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ques to the events of their times; wars, social attitudes, policies, imperialism,
inequality, abuse or stereotypes. From the media images and symbols they
created images, that from their particular point of view, denounced these
events. As the theoretical reference, the text of Zizek poses a particular view
from which I focus my work. This is: the First World individuals live into a
comfortable appearances and feel aversion to real events (violence, death,
injustice ...), although we enjoyed recreating them in our shows (movies, vi
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deo games, literature ...). When these events happen we feel overwhelmed,
deprived of our artificial paradise. Because the real, which we do fiction, only
awakes queasiness when it embodies in reality and it is reserved for those
who do not belong to our World. This is the focusing and the critical message
of my work
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[ES] El espectáculo de lo Real
es una serie de fotomontajes que describen su-
cesos de la actualidad, plantean una reflexión sobre ellos, sobre como son co
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municados y experimentados. Tienen como referentes en la ...[+]
[ES] El espectáculo de lo Real
es una serie de fotomontajes que describen su-
cesos de la actualidad, plantean una reflexión sobre ellos, sobre como son co
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municados y experimentados. Tienen como referentes en la historia del arte
trabajos como los de John Heartfield, Josep Renau, Martha Rosler o Barbara
Krugler; y como referencia teórica el texto del filósofo Slavoj Zizek,
Bienveni-
dos al desierto de lo Real
(2002). Estos referentes artísticos se caracterizan
por haber usado el fotomontaje para expresar su ideas. Normalmente sus
mensajes son críticas a sucesos de sus épocas; a guerras, actitudes sociales,
políticas, imperialismos, desigualdades, abusos o estereotipos. A partir de las
imágenes y símbolos de los medios de comunicación crearon imágenes, que
desde su particular punto de vista, denunciaban estos sucesos. En cuanto a
la referencia teórica, el texto de Zizek plantea una particular visión desde la
que enfoco mi trabajo. Esta es: los individuos de Primer Mundo vivimos entre
cómodas apariencias y sentimos aversión por acontecimientos reales (vio
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lencia, muerte, injusticias...), aunque disfrutamos recreándolos en nuestros
espectáculos (cine, videojuegos, literatura...). Cuando estos acontecimientos
suceden nos sentimos sobrepasados, desposeídos de nuestro paraíso artifi
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cial. Porque lo Real, con lo que hacemos ficción, sólo despierta náuseas cuan
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do toma cuerpo en la realidad y está reservado para aquellos que no perte
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necen a nuestro Mundo. Este es el enfoque y el mensaje crítico de mi trabajo
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