- -

Bella todo el año. La imagen regeneracionista de España en el cartel del Patronato Nacional de Turismo

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Bella todo el año. La imagen regeneracionista de España en el cartel del Patronato Nacional de Turismo

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Pelta Resano, Raquel
dc.date.accessioned 2017-01-13T09:31:15Z
dc.date.available 2017-01-13T09:31:15Z
dc.date.issued 2014-05-19
dc.identifier.issn 2253-6337
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/76747
dc.description.abstract [EN] Throughout the twentieth century, tourist post-ers have played a key role in the transmission of Spain’s image abroad. This article focuses on one of the periods in which they had a greater role: the end of the reign of Alfonso XIII, with the founding of the Patronato Nacional de Turismo. This historical time was an attempt to spread the rich diversity of Spain, in an effort to dismantle stereotypes that travellers of the eighteenth and nineteenth centuries had created.Spanish poster, tourist poster, tourist adver-tisement, Patronato Nacional de Turismo, image of Spain.
dc.description.abstract [ES] A lo largo del siglo XX, los carteles turísticos desempeñaron un papel fundamental en la transmisión de la imagen de España al exterior. Este artículo se centra en uno de los períodos en los que tuvieron un mayor protagonismo: el final del reinado de Alfonso XIII con la fundación del Patronato Nacional de Turismo. Este período fue un intento de difundir la riqueza y diversidad de España, en un esfuerzo de romper con los estereotipos que los viajeros de los siglos XVIII y XIX habían creado.
dc.language Español
dc.language Inglés
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof EME Experimental Illustration, Art & Design
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc)
dc.subject Cartel español
dc.subject Cartel turístico
dc.subject Publicidad turística
dc.subject Patronato Nacional de Turismo
dc.subject Imagen de España
dc.subject Tourism
dc.subject Advertisement
dc.subject Poster
dc.subject Spain
dc.title Bella todo el año. La imagen regeneracionista de España en el cartel del Patronato Nacional de Turismo
dc.title.alternative "Beautiful all year round". The regenerationist image of Spain in the posters of the patronato nacional de turismo
dc.type Artículo
dc.date.updated 2017-01-13T09:31:14Z
dc.identifier.doi 10.4995/eme.2014.2278
dc.rights.accessRights Abierto
dc.description.bibliographicCitation Pelta Resano, R. (2014). Bella todo el año. La imagen regeneracionista de España en el cartel del Patronato Nacional de Turismo. EME Experimental Illustration, Art & Design. (2):50-65. doi:10.4995/eme.2014.2278 es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/eme.2014.2278
dc.description.upvformatpinicio 50
dc.description.upvformatpfin 65
dc.description.issue 2
dc.identifier.eissn 2341-3018


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record