- -

Home-made, low-cost, high quality. Del proyecto personal a la autopromoción de bajo coste en el diseño gráfico hoy

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Home-made, low-cost, high quality. Del proyecto personal a la autopromoción de bajo coste en el diseño gráfico hoy

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Funcia, Pablo es_ES
dc.date.accessioned 2017-01-13T13:52:12Z
dc.date.available 2017-01-13T13:52:12Z
dc.date.issued 2013-10-28
dc.identifier.issn 2253-6337
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/76774
dc.description.abstract [EN] Self-promotion is key for diseminating the work of young graphic designers nowadays. It is a practice of great interest. It is practiced not only by necessity, but also voluntarily, by professional graphic de-signers that are already well established. Through such projects, they reflect on society, the profession itself, develop conceptual work, etc. This activity, alongside with work methods based upon careful attention to the budget, to the resources and tools employed, can result in highly interesting projects. Their authors, thus, become graphic researchers who, sharing and diseminating their work in the net-works, generate an enriching feedback that contributes to improve our cultural environment es_ES
dc.description.abstract [ES] La autopromoción es clave para la difusión del trabajo de los jóvenes diseñadores gráficos en la actualidad. Constituye una práctica de gran interés, no sólo adoptada por necesidad, sino también por propia iniciativa de profesionales ya consolidados que, a través de estos proyectos, proponen diversas reflexiones conceptuales, sociales, sobre la propia profesión, etc. Esta actividad, unida a una metodología de trabajo basada en una cuidadosa mirada sobre el presupuesto, los recursos y las herramientas empleadas, puede dar como resultado proyectos realmente interesantes. Sus autores se convierten así en investigadores gráficos que, al compartir y difundir sus propuestas en las redes, generan un enriquecedor feedback que contribuye a mejorar nuestro entorno cultural. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof EME Experimental Illustration, Art & Design
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc) es_ES
dc.subject Graphic design es_ES
dc.subject Self-promotion es_ES
dc.subject Personal project es_ES
dc.subject Diseño gráfico es_ES
dc.subject Autopromoción es_ES
dc.subject Low-cost es_ES
dc.subject Proyecto personal es_ES
dc.title Home-made, low-cost, high quality. Del proyecto personal a la autopromoción de bajo coste en el diseño gráfico hoy es_ES
dc.title.alternative Home-made, low-cost, high quality. From personal projects to low-cost self-promotion in today's graphic design es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2017-01-13T11:24:04Z
dc.identifier.doi 10.4995/eme.2012.1776
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Funcia, P. (2013). Home-made, low-cost, high quality. Del proyecto personal a la autopromoción de bajo coste en el diseño gráfico hoy. EME Experimental Illustration, Art & Design. (1):40-51. doi:10.4995/eme.2012.1776. es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/eme.2012.1776 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 40 es_ES
dc.description.upvformatpfin 51 es_ES
dc.type.version info:eu repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.issue 1
dc.identifier.eissn 2341-3018


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record