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Ignition and combustion development for high speed direct injection diesel engines under low temperature cold start conditions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Ignition and combustion development for high speed direct injection diesel engines under low temperature cold start conditions

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Pastor Soriano, JV.; García Oliver, JM.; Pastor Enguídanos, JM.; Ramírez Hernández, JG. (2011). Ignition and combustion development for high speed direct injection diesel engines under low temperature cold start conditions. Fuel. 90(4):1556-1566. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2011.01.008

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/77125

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Título: Ignition and combustion development for high speed direct injection diesel engines under low temperature cold start conditions
Autor: Pastor Soriano, José Vicente García Oliver, José María Pastor Enguídanos, José Manuel Ramírez Hernández, José Gustavo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
Diesel engine cold start is an important issue for current technology at low (below 0 °C) temperatures and for future applications. The aim of this work is to develop a description of how, when and where does fuel spray ...[+]
Palabras clave: Diesel combustion , Cold start , Ignition
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2011.01.008
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.fuel.2011.01.008
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//TRA2007-67961-C03-01/ES/OPTIMIZACION DE NUEVOS CONCEPTOS DE COMBUSTION EN MOTORES DIESEL PARA REDUCIR LAS EMISIONES DE CO2 Y CONTAMINANTES: ESTUDIOS EN MOTOR MONOCIINDRICO EQUIPADO CON SISTEMAS FLEXIBLES/
Agradecimientos:
Authors thank the Spanish Ministry of Innovation and Science for the financial support through the project OPTICOMB (reference code: TRA2007-67961-C03-C01). Authors also thank Daniel Lerida Sanchez de las Heras for his ...[+]
Tipo: Artículo

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