Resumen:
|
[EN] In the last decade internet information foraging has become a daily event for people around the world, and it is an activity that traverses so many areas of our lives, be it personal or professionally. It is important ...[+]
[EN] In the last decade internet information foraging has become a daily event for people around the world, and it is an activity that traverses so many areas of our lives, be it personal or professionally. It is important to increase the accessibility of information and to raise the usefulness of the information found. We know people are always trying to find information, but how they do it? Are there differences between the diverse groups? And if so, what is the factor that determines the group they belong to?
This report contains the findings from an observational study conducted with participants from different groups of age, study and work backgrounds. They were given questions about different topics, and then they were asked to find as much information as possible through a typical search engine. Thus they were forced to answer questions within a time window about their daily business, about their field of study and daily life questions. The searching behaviour of each participant was analysed accurately and any difficulties, differences and challenges faced by each of the groups were identified, documented and investigated to reach conclusions and provide recommendations for future works.
[-]
[ES] En la última década buscar información en internet se ha convertido en una actividad diaria a nivel global, tanto en lo personal como en lo profesional. Por ello es importante aumentar la accesibilidad de la información ...[+]
[ES] En la última década buscar información en internet se ha convertido en una actividad diaria a nivel global, tanto en lo personal como en lo profesional. Por ello es importante aumentar la accesibilidad de la información e incrementar la utilidad de la información encontrada. Sabemos que las personas buscan información constantemente pero ¿cómo lo hacen? ¿Existen diferencias según las características de los usuarios? Y si es así, ¿Cuál es el factor decisivo a la hora de incluirlos en un grupo u otro?
Este trabajo contiene los resultados de un estudio de laboratorio realizado con participantes pertenecientes a diferentes grupos generacionales y con diferentes campos de estudio y de trabajo. Se les proporcionaron preguntas sobre diferentes temas y se les pidió que encontraran tanta información como fuera posible a través de un motor de búsqueda común. El comportamiento de búsqueda de cada participante fue analizado con detalle y cada una de las dificultades, diferencias y desafíos que encontró cada participante fueron identificadas, documentadas e investigadas para llegar a las conclusiones que nos permiten realizar recomendaciones para futuras investigaciones.
[-]
|