- -

Lexical errors in second language scientific writing: some conceptual implications

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Lexical errors in second language scientific writing: some conceptual implications

Mostrar el registro completo del ítem

Carrió Pastor, ML.; Mestre Mestre, EM. (2014). Lexical errors in second language scientific writing: some conceptual implications. International Journal of English Studies. 14(1):97-108. doi:10.6018/ijes/14/1/154361

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/78137

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Lexical errors in second language scientific writing: some conceptual implications
Autor: Carrió Pastor, Mª Luisa Mestre Mestre, Eva Mª
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Geodésica, Cartográfica y Topográfica - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica
Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Nowadays, scientific writers are required not only a thorough knowledge of their subject field, but also a sound command of English as a lingua franca. In this paper, the lexical errors produced in scientific texts ...[+]


[ES] En la actualidad, los escritores científicos han de ser no sólo conocedores de sus areas específicas de conocimiento, sino también de la lengua inglesa, que se utiliza como lengua franca. En este artículo, se ...[+]
Palabras clave: Error analysis , Error classification , Second language acquisition , Scientific writing
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
International Journal of English Studies. (issn: 1578-7044 ) (eissn: 1989-6131 )
DOI: 10.6018/ijes/14/1/154361
Editorial:
Universidad de Murcia
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.6018/ijes/14/1/154361
Descripción: International Journal of English Studies (IJES) is a double-blind peer review journal which seeks to reflect developments in the general field of English Studies: English Language and Linguistics, Applied English Linguistics, Literature in English and Cultural studies of the English-speaking countries.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem