- -

Lexical errors in second language scientific writing: some conceptual implications

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Lexical errors in second language scientific writing: some conceptual implications

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Carrió Pastor, Mª Luisa es_ES
dc.contributor.author Mestre Mestre, Eva Mª es_ES
dc.date.accessioned 2017-02-21T15:26:00Z
dc.date.available 2017-02-21T15:26:00Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1578-7044
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/78137
dc.description International Journal of English Studies (IJES) is a double-blind peer review journal which seeks to reflect developments in the general field of English Studies: English Language and Linguistics, Applied English Linguistics, Literature in English and Cultural studies of the English-speaking countries. es_ES
dc.description.abstract [EN] Nowadays, scientific writers are required not only a thorough knowledge of their subject field, but also a sound command of English as a lingua franca. In this paper, the lexical errors produced in scientific texts written in English by non-native researchers are identified to propose a classification of the categories they contain. This study will enable researchers to improve their writing and facilitate smoother communication among international writers. In addition, establishing the causes of these errors may enable the recurrent pattern to be identified and the necessary guidelines for their correction to be drawn up. These data may be able to illuminate the processes followed by non-native speakers of English when learning new words, and thereby facilitate the avoidance of errors and the identification of the mechanisms which can permit the correct production of the specialised lexicon. es_ES
dc.description.abstract [ES] En la actualidad, los escritores científicos han de ser no sólo conocedores de sus areas específicas de conocimiento, sino también de la lengua inglesa, que se utiliza como lengua franca. En este artículo, se han identificado los errores léxicos que se producen en los textos científicos escritos en inglés por investigadores no nativos para proponer una clasificación de sus categorías. Este estudio permitirá a los investigadores mejorar su escritura y facilitará una mayor comunicación entre los escritores internacionales. Adicionalmente, el establecer las causas de estos errores podría permitir identificar los patrones recurrentes y proponer una serie de medidas para corregirlos. Estos datos podrían mostrar los procesos que han seguido los escritores no nativos de la lengua inglesa cuando aprenden nuevas palabras y, por lo tanto, facilitar no cometer errores e identificar los mecanismos que pueden permitir una correcta producción de un léxico especializado. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universidad de Murcia es_ES
dc.relation.ispartof International Journal of English Studies es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Error analysis es_ES
dc.subject Error classification es_ES
dc.subject Second language acquisition es_ES
dc.subject Scientific writing es_ES
dc.subject.classification FILOLOGIA INGLESA es_ES
dc.title Lexical errors in second language scientific writing: some conceptual implications es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.6018/ijes/14/1/154361
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Geodésica, Cartográfica y Topográfica - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.description.bibliographicCitation Carrió Pastor, ML.; Mestre Mestre, EM. (2014). Lexical errors in second language scientific writing: some conceptual implications. International Journal of English Studies. 14(1):97-108. doi:10.6018/ijes/14/1/154361 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.6018/ijes/14/1/154361 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 97 es_ES
dc.description.upvformatpfin 108 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 14 es_ES
dc.description.issue 1 es_ES
dc.relation.senia 280906 es_ES
dc.identifier.eissn 1989-6131


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem