- -

Characterization of EGR cooler response for a range of engine conditions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Characterization of EGR cooler response for a range of engine conditions

Mostrar el registro completo del ítem

Bravo Valeo, Y.; Luján, JM.; Tiseira ., AO. (2013). Characterization of EGR cooler response for a range of engine conditions. SAE International Journal of Engines. 6(1):587-595. doi:10.4271/2013-01-1717

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/78741

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Characterization of EGR cooler response for a range of engine conditions
Autor: Bravo Valeo, Yolanda Luján, José M. Tiseira ., Andrés Omar
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
Fouling phenomenon is a key issue for EGR cooler operation. In spite of the fact that soot deposition is imposed by the characteristics of the exhaust gases flow, the design of the EGR cooler has a significant impact for ...[+]
Palabras clave: Customer specifications , Engine development , Exhaust gas temperatures , Future generations , Geometric dimensions , High-performance technologies , Standard calibration , Thermal efficiency , Design , Engines , Exhaust gases , Fins (heat exchange) , Fouling , Opacity
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
SAE International Journal of Engines. (issn: 1946-3944 )
DOI: 10.4271/2013-01-1717
Editorial:
SAE International
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-1717
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem