[EN] The database study is a field belonging to marketing analytic work. In the business world is very common to study buying patterns of individuals or social groups in order to meet the needs of these or find a new way ...[+]
[EN] The database study is a field belonging to marketing analytic work. In the business world is very common to study buying patterns of individuals or social groups in order to meet the needs of these or find a new way of business. In the artistic and cultural field, these practices have been rare considering culture as an asset that must not be subjected to market guidelines. However, due to high cultural and diversification of communication channels, it becomes increasingly difficult to maintain a loyal audience and on the other hand, learn about new ways in which this society wants to consume is now possible. Through the data we collect in every transaction or interaction with our audience valuable information that tells us how we should relate to our audience. Necessary to achieve a more economic independence (a better audience buying more tickets)and to be relevant and pertinent to the cultural public task.
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[ES] El estudio de bases de datos es un trabajo analítico perteneciente al campo del marketing. En el mundo de la empresa es muy frecuente estudiar las pautas de compra de individuos o grupos sociales con el fin de satisfacer ...[+]
[ES] El estudio de bases de datos es un trabajo analítico perteneciente al campo del marketing. En el mundo de la empresa es muy frecuente estudiar las pautas de compra de individuos o grupos sociales con el fin de satisfacer las necesidades de estos o encontrar una nueva vía de negocio. En el campo artístico y cultural, estas prácticas han sido poco frecuentes por considerar la cultura como un bien que no debe someterse a las pautas del mercado. Sin embargo, ante la alta oferta cultural y la diversificación de canales de comunicación, se hace cada vez más difícil mantener una audiencia fiel y, por otro lado, conocer las nuevas formas en las que esta sociedad quiere consumir ahora es posible. A través de los datos que obtenemos en cada transacción o interacción de nuestro público con nuestra entidad cultural obtenemos información muy valiosa que nos habla de cómo debemos relacionarnos con nuestro público. Un tarea necesaria para lograr más independencia económica (más y mejor público comprando entradas) y para ser relevantes y pertinentes con el público cultural.
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